Zalando laajentaa jälleen – kaksi uutta maata kesäksi

Yhteistyö H&M:n kanssa lisääntyy samalla.

Muotijätti Zalando ilmoitti tänään aloittavansa toiminnan kahdella uudella markkinalla. Irlanti ja Tšekki voivat tästä kesästä lähtien nauttia Zalandon verkkokaupan paikallisesta muunnoksesta.

Ilmoitus

Ensimmäistä kertaa sitten vuoden 2013 Zalando tähyilee nyt uusille markkinoille. Laajennuksella Irlantiin ja Tšekkeihin verkkokauppa tavoittaa 15,4 miljoonaa uutta potentiaalista asiakasta.

- Viemme ilolla Zalandoa uusille asiakkaille ja uskomme, että rajaton valikoimamme, persoonallinen shoppailuelämyksemme ja laajat tarjouksemme sopivat hyvin irlantilaisille ja tšekkiläisille asiakkaille. Käsittelemme laajennuksemme järkevästi ja lisäämme tietoamme jo olemassa olevilta eurooppalaisilta markkinoilta. Ja työskentelemme tyypilliseen Zalando-tyyliin: lanseerataan, opitaan ja toimitetaan, kertoo Zalandon toimitusjohtaja Rubin Ritter tiedotteessa.

Samalla kun Zalando kertoo uusista laajennussuunnitelmistaan, yritys paljastaa lisänneensä yhteistyötä H&M:n kanssa. Yhteistyö koskee nimenomaan H&M:n tuotemerkkiä Monki. Elokuusta lähtien Monkin tuotteet ovat saatavilla kaikilla Zalandon Euroopan markkinoilla. Tämä on kolmas H&M-merkki, joka lanseerataan Zalandon verkkokaupassa. Aikaisemmin lanseeratut merkit ovat Weekday ja Cheap Monday.

Laajennuksen jälkeen Zalando toimii 17 eurooppalaisessa maassa.