Zalando kolmannesta neljänneksestä: ”Vahva suorituskyky jatkui”

Rahtihuolet painavat mieltä, mutta tulot kasvoivat.

Muotijätti Zalando raportoi tänään vuoden kolmannen neljänneksen tuloksen.

Olemme vuoden aikana edistyneet kaikilla strategiamme painopisteillä sekä keskittyneet visioomme toimia muodin lähtöpisteenä ja rakentaa aidosti vastuullinen alusta yli 30 miljardin euron GMV:llä vuoteen 2025 mennessä. Katsomme luottavaisin mielin vuoteen 2022, jossa meillä on suunnitteilla useita strategisia aloitteita, jotka varmasti innostavat asiakkaitamme ja yhteistyökumppaneitamme sekä edistävät vastuullisuustavoitteitamme entisestään, yhtiön toinen toimitusjohtajista, Robert Gentz sanoo tiedotteessa.

Ilmoitus

Zalando kertoo GVM:n kasvaneen 25,3% 3,1 miljardiin euroon vuoden kolmannella neljänneksellä. OIkaistu liikevoitto laskeutui 9,8 miljoonan euroon.

Olemme tyytyväisiä nähdessämme vahvan suorituksemme jatkuvan kolmannella neljänneksellä, joka on ensimmäinen maailmantalouden täyden avautumisen jälkeen. Huolimatta kasvavasta inflaatiosta ja toimitusketjujen epävakauksista, luotamme saavuttavamme parannetut koko vuoden tulosodotukset. Odotamme myös asiakkaidemme ilahduttamista ja yhteistyökumppaneidemme tukemista tulevan cyber-viikon ja juhlakauden aikana, Zalandon talousjohtaja David Schröder kommentoi.

Yhtiön mukaan vuoden 2021 parannetut tulosodotukset varmistuivat: 31–36% kasvu GMV:ssä, kokonaistulojen kasvu 26–31%:lla ja oikaistu liikevoitto arvioidun 400-475 miljoonan euron yläpäässä.