Zalando jatkaa kestävän kehityksen tiellä

Zalando esitteli tänään oman tuotemerkkinsä ZIGN kevät- ja kesäkokoelman. Muotijätti ilmoitti samalla, että kokoelma on tehty entistä vastuullisemmista materiaaleista.

Zalando esitteli viime vuonna vastuullisuusstrategiansa do.MORE ja linjassa sen kanssa he kehittivät myös kestävän kehityksen merkinnän, joka tekee asiakkaille entistä helpommaksi löytää sivustolta vastuullinen valinta.

Muotijätti kertoo, että kaikki uuden kokoelman vaatteet on joko 50 prosenttia vastuullisemmista materiaaleista tai vaihtoehtoisesti 20 prosenttia on kokonaan kierrätysmateriaalia.

Ilmoitus

Myös tuotteiden toimittajille on asetettu ehtojen mukaisia vaatimuksia ja heidän on raportoitava ympäristödataa High Indexille. Tähän kuuluu muun muassa raportointi veden käytöstä, jätteestä ja kasvihuonekaasujen päästöistä.

Olemme todella iloisia lanseeratessamme ensimmäisen ZIGN-kokoelman, jossa fokus on puhtaasti kestävässä kehityksessä. Tarjoamme jo tänään yhden Euroopan suurimmista valikoimista vastuullista muotia, yli 20 000 vastuullisella tuotteella. Nyt lisäämme tähän ilolla vielä 800 tuotetta. ZIGN on Zalandon lippulaiva ja tukee do.MORE-strategiaa. Tällä kokoelmalla jatkamme sitoutumistamme auttaaksemme asiakkaitamme tekemään vastuullisempia valintoja samalla kun olemme esikuvana muille tuotemerkeille sivustollamme, Zalandon Pohjois-Euroopan johtaja Kenneth Melchior sanoo.

Kokoelma täyttää selkeästi Zalandon kestävän kehityksen kriteerit, joihin kuuluu myös sosiaaliset, ympäristö- ja eläinsuojelunormit, Zalando kirjoittaa.