VR suunnittelee viiden palvelupisteen sulkemista

”Tällä hetkellä enää noin kuusi prosenttia lipuista myydään VR:n omien asemien palvelupisteiden kautta.”

VR keskittää lipunmyyntiään sinne, mistä asiakkaat lippunsa mieluiten hankkivat eli itsepalvelukanaviin. Samalla suunnitelmissa on viiden palvelupisteen sulkeminen asemilla Jyväskylässä, Lahdessa, Oulussa, Tikkurilassa ja Turussa. Jyväskylän Matkakeskuksessa lippuja voi jatkossakin ostaa fyysisesti paikan päältä kahdelta lippuautomaatilta sekä Matkakeskuksen R-kioskilta, logistiikkayhtiö kertoo.

Asiakkaamme ostavat entistä useammin lipun muualta, kuin asemien palvelupisteistä. Yhä useampi suosii junalippua ostaessaan itsepalvelukanaviamme – verkkokauppaa, mobiilisovellusta tai lippuautomaatteja. Näistä kanavista myydään yli 80 prosenttia VR:n kauko- ja lähiliikenteen lipuista. Kehitämme digitaalisia myyntikanaviamme jatkuvasti entistä toimivammiksi ja asiakasystävällisemmiksi, VR:n palvelujohtaja Piia Tyynilä sanoo yhtiön tiedotteessa.

Ilmoitus

Keskitämme palvelupisteitämme muutamalle paikkakunnalle – Helsinkiin, Hyvinkäälle, Tampereelle ja Järvenpäähän. Omien palvelupisteidemme lisäksi laaja yli 600 R-kioskin verkosto ympäri Suomen palvelee edelleen niitä asiakkaita, jotka haluavat mieluummin ostaa lippunsa fyysisesti paikan päältä, hän jatkaa.

Lipunmyyntiverkoston tehostamiseen tähtäävät yhteistoimintaneuvottelut käynnistyvät 25.5.2020. Neuvottelujen ja kaavailtujen muutosten piirissä on VR:n palvelupisteissä työskentelevä henkilöstö Jyväskylässä, Lahdessa, Oulussa, Tikkurilassa ja Turussa. Tiedotamme neuvottelujen päätyttyä, yhtiö kertoo.

Palvelupisteiden osalta suunnitellut muutokset eivät vaikuta junien liikennöintiin.