Verkkokauppajätti ilman kilpailua – hallitsee 49 prosenttia markkinasta

Myyntiennuste 258 miljardia.

Yhdysvaltain vähittäiskaupasta viisi prosenttia menee verkkokauppajätti Amazonin kautta. Asiasta raportoi TechCrunch, joka sai tuoreet luvut analyysiyritys eMarketerilta.

Ilmoitus

Viisi prosenttia koko myynnistä ei ehkä kuulosta suurelta, mutta heinäkuun mittausten mukaan Amazonin kautta on tehty 49,1 prosenttia koko maan verkkokauppaostoksista.

Listalla ei myöskään ole mitään suoraa kakkosta, vaan muut verkkokaupat jakavat suhteellisen tasaisesti seuraavat sijat. Amazonin verrattuna heillä kaikilla on pieni osuus verkkokaupoista.

Myynti lähes 260 miljardia

eMarketerin lukujen mukaan Ebay vastaa 6,6 prosentista maan verkkokauppaostoksista ja Apple on vastaavasti sijalla kolme 3,9 prosentilla. Walmart, joka ponnistelee saavuttaakseen Amazonin verkkokauppamyynnissä, saavutti ainoastaan 3,7 prosenttia verkkokauppamyynnistä.

eMarketerin mukaan Amazon tule myymään tuotteita 258 miljardilla dollarilla tänä vuonna Yhdysvalloissa. Suurin kasvu tullee olemaan Amazonin markkinapaikoilla kolmannen osapuolen kautta. Markkinapaikat vastaavat 68 prosentista verkkokauppajätin myynnistä.