Verkkokauppaan 88 000 tuotetta – myi 93 prosenttia samana päivänä

”Oli ihan hullua”.

Olitko ajatellut tehdä löytöjä Löwengrip Care and Color kauneustuotteista Matsmartin valikoimasta? Sitten olet jo melkein myöhässä. Tällä hetkellä tuotteita on enää muutamia jäljellä niistä 88 000 tuotteesta, jotka tulivat verkkokauppaan myyntiin viime viikolla.

Ilmoitus

- Saimme erän, jonka kuvittelimme kestävän ainakin kuukauden, mutta 93 prosenttia niistä myytiinkin samana päivänä kun tuotteet tulivat sivustolle, kertoo Matsmartin toimitusjohtaja Karl Andersson.

Ei vaihda fokusta

Vaikka Matsmart oli asettanut rajan sille kuinka monta tuotetta sai ostaa henkilöä kohden, sillä ei näköjään ollut suurempaa merkitystä.

- Se oli aivan hullua, mutta tietenkin myös erittäin mukavaa, Karl Anderson jatkaa.

Nyt kun tiedät miten kävi, olisitteko voineet laittaa tuotteille kovemmat hinnat?

- On aina vaikeaa arvioida tätä. Haluammehan kuitenkin antaa asiakkaalle hyvän diilin.

Vaikka kauneustuotteet olivatkin menestys, Matsmart ei aio kasvattaa kauneustuoteosastoaan merkittävästi. Vaikka yrityksen tavoitteena onkin yleisesti vähentää hävikkiä, niin etupäässä kyse on – kuten yrityksen nimikin kertoo – ruokahävikistä, jota halutaan taistella vastaan.

- Siinä on meidän keskittyminen. Välillä sitten tule tällaisia tuotteita, joka pitää kaupan mielenkiintoisena.

Toivottavasti uudet asiakkaat palaavat

Moni asiakkaista, jotka tilasivat Löwengripin tuotteita alennettuun hintaan, eivät ole aikaisemmin ostaneet Matsmartilta. Karl Anderssonin mukaan tällaiset väliaikaiset kampanjat ovatkin hyvä tapa saada yhteyttä uusiin asiakasryhmiin, ja samalla selvittää mistä tuotteista he ovat kiinnostuneita.

Ilmoitus

Lisäksi uusi asiakas voi toivon mukaan myös olla uudelleen palaava asiakas.

- Yleensä on nähtävissä, että jos olet kerran ostanut tietystä paikasta, niin tulet myös uudestaan ostoksille samaan paikkaan, Karl Andersson toteaa.