Verkkokauppa Norjassa: ”Ajankysymys ennen kuin verkkokauppa tulee tiensä päähän”

Palveluiden kysyntä kasvaa.



 

Verkkokauppa kasvaa ja monet fyysiset liikkeet ovat jäämässä sen jalkoihin. Norjassa trendi on kuitenkin kääntynyt. Norjalaisen alan organisaation Virken mukaan yli puolet maan verkkoliikeyrityksistä on mennyt tappiolla tämän vuoden aikana. Asiasta raportoi norjalainen DN.

– Fyysisten liikkeiden konkurssiluvut ovat olleet korkeita viimeisen vuoden aikana, mutta väheni 15 prosenttia ensimmäisen puolivuotisen aikana tänä vuonna verrattuna samaan aikaan edellisenä vuonna. Samalla ajanjaksolla verkkoliikkeiden konkurssiluvut ovat kasvaneet 43 prosenttia, Virken toimitusjohtaja Harald J Andersen (kuvassa) sanoo.

 

Toimi nopeasti ja joustavasti

Syynä tähän on, Andersenin mukaan, vähentynyt shoppailu ja palveluiden kasvanut kysyntä. Asiakkaat etsivät helpompaa arkea ja siksi omnikanavat ovat keskeisessä asemassa. Fyysiset liikkeet tulevat olemaan entistä tärkeämmässä roolissa ja niitä tullaan käyttämään kausiliikkeinä, jotka seuraavat trendejä ja tarjoavat ns click and collectin.

– Kymmenen vuoden sisällä kauppa tulee toimimaan aivan toisella tavalla. Tekniikka tulee kontroilloimaan kuinka sinä ja minä toimimme. Haluamme, että kaikki on niin yksinkertaista kuin mahdollista. Hinta ja palvelu ovat edelleen tärkeässä asemassa, mutta ratkaisevinta on, että voimme toimia nopeasti ja kätevästi.

Harald J Andersenin mukaan on vain ajan kysymys milloin verkkokauppa tulee tiensä päähän.

– Fyysinen ja digitaalinen yhdistyvät entisestään. Kauppa on ja tulee olemaan kauppaa, jossa on periaatteessa kysymys tavaroiden jakelusta tehtaasta asiakkaalle, niin tehokkaasti kuin mahdollista, Andersen toteaa.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

Pin It on Pinterest