Pienemillä aloilla nopeinta kasvua. Elintarvikealan osuus nousee.
PostNordin, HUI Researchin ja Svensk Digital Handelin yhteistyössä tekemän E-barometern -selvitys paljastaa, että länsinaapurin verkkokauppa on lisääntynyt 14 prosenttia toisen vuosineljänneksen aikana.
E-barometern-selvityksen perusteella elintarvikekauppa on Ruotsissa nopeimmin kasvava kategoria.
- Elintarvikekauppa netissä on pitkään ollut lasten kengissä, mutta alkaa pikku hiljaa olla verkkomyynnin johtavia aloja, Ruotsin PostNordin analyytikko Carin Blom sanoo lehdistötiedotteessa.
28 prosentin kasvu
E-barometernin mukaan elintarvikeala on toisen vuosineljänneksen aikana kasvanut 28 prosenttia. Myös huonekalu- ja urheiluvälinekauppa ovat näyttävät noususuhteisia lukemia – vastaavat lukemat ovat 23 ja 20 prosenttia.
Elintarvikkeiden ja huonekalujen osuus verkkokauppaosuus on kuitenkin edelleen pieni kokonaismyynnistä. Elintarvikkeista 1,9 prosenttia myydään netissä ja huonekaluista noin 5 prosenttia.