Verkkokauppa kasvoi Ruotsissa 14 prosenttia

Pienemillä aloilla nopeinta kasvua. Elintarvikealan osuus nousee.

Ilmoitus

PostNordin, HUI Researchin ja Svensk Digital Handelin yhteistyössä tekemän E-barometern -selvitys paljastaa, että länsinaapurin verkkokauppa on lisääntynyt 14 prosenttia toisen vuosineljänneksen aikana.

E-barometern-selvityksen perusteella elintarvikekauppa on Ruotsissa nopeimmin kasvava kategoria.

- Elintarvikekauppa netissä on pitkään ollut lasten kengissä, mutta alkaa pikku hiljaa olla verkkomyynnin johtavia aloja, Ruotsin PostNordin analyytikko Carin Blom sanoo lehdistötiedotteessa.

28 prosentin kasvu

E-barometernin mukaan elintarvikeala on toisen vuosineljänneksen aikana kasvanut 28 prosenttia. Myös huonekalu- ja urheiluvälinekauppa ovat näyttävät noususuhteisia lukemia – vastaavat lukemat ovat 23 ja 20 prosenttia.

Elintarvikkeiden ja huonekalujen osuus verkkokauppaosuus on kuitenkin edelleen pieni kokonaismyynnistä. Elintarvikkeista 1,9 prosenttia myydään netissä ja huonekaluista noin 5 prosenttia.