Verkkokauppa.comilta vahva tulos

Esitteli heinä-syyskuun tuloksen – kasvoi seitsemän prosenttia verrattuna vuoden takaiseen.

Verkkokauppa.com esitteli osavuosikatsauksensa tänään ja kertoo, että yhtiö on hyötynyt pandemian vauhdittamasta muuttuvasta kuluttajakäyttäytymisestä ja verkkomyyntikanavien myynti on kasvanut voimakkaasti.

Yhtiön liikevaihto vuoden kolmannella neljänneksellä, heinäkuusta syyskuuhun oli 129 miljoonaa euroa ja kasvua edellisvuoteen oli 7,3 prosenttia. Vertailukelpoinen liiketulos oli 5,6 miljoonaa euroa.

Ilmoitus

Verkkokauppa.comin liikevaihto kasvoi kolmannella vuosineljänneksellä 7 % ja oli 129 miljoonaa euroa. Yhtiö saavutti kasvun vahvalla kuluttajaverkkomyynnillä sekä kasvulla erityisesti keskisuurissa ja kehittyvissä kategorioissa, kuten suurissa kodinkoneissa, urheilutarvikkeissa, toimistotarvikkeissa ja grillaustuotteissa. Vähittäiskaupan siirtyminen verkkoon jatkuu nopeasti, uusien kuluttajien suosiessa enenevässä määrin verkosta ostamista, toimitusjohtaja Panu Porkka kirjoittaa raportissa.

Koko vuoden kolmen ensimmäisen neljänneksen ajalta yhtiön liikevaihto on 378 miljoonaa euroa ja kasvua on 9,7 prosenttia. Vertailukelpoinen liiketulos samalta ajalta on 14,2 miljoonaa euroa (6,8).

Verkkokauppa.com päivitti tulosohjeistustaan syyskuun loppupuolella tämän vuoden liikevaihdon ja vertailukelpoisen liiketuloksen osalta. Yhtiö arvioi liikevaihdon olevan 525–550 miljoonan euron välillä (504 miljoonaa euroa vuonna 2019) ja vertailukelpoisen liiketuloksen olevan 17–21 miljoonan euron välillä (11,3 miljoonaa euroa vuonna 2019) vuonna 2020.