Verkkokauppa.com raportoi vahvasta onlinekasvusta

Liikevaihto oli 141 miljoonaa euroa.

verkkokauppa.com raportoi tänään vuoden kolmannen neljänneksen tuloksen, joka kattaa heinä-syyskuun välisen ajan. Liikevaihto ajanjaksolla oli 141 miljoonaa euroa edellisvuoden 129,3 miljoonaan euroon verrattuna. Kasvua oli 9,1 prosenttia.

Liiketulos oli 4,7 miljoonaa euroa, jossa on notkahdus edellisvuoden 5,6 miljoonasta eurosta. Myös vertailukelpoinen liiketulos oli 4,7 miljoonaa euroa.

Ilmoitus

Kireä kilpailuympäristö heikensi myyntikatetta erityisesti suurissa ydintuoteluokissa, kuten puhelimissa, tietokoneissa sekä suurissa ja pienissä kodinkoneissa. Lisäksi alhaisen katteen tuoteryhmien osuus kokonaismyynnistä kasvoi. Liikevoitto laski vertailukaudesta ja oli 4,7 miljoonaa euroa, toimitusjohtaja Panu Porkka kirjoittaa vapaasti suomennettuna raportissa.

Verkkomyynti sen sijaan kasvoi 19 prosenttia neljänneksen aikana edellisvuoteen verrattuna ja on nyt 59 prosenttia kokonaismyynnistä (54%).

Kasvu tuli lähes kaikista tuoteluokista, erityisesti tietokoneet ja pelit olivat suosittuja. Kehittyvissä tuoteryhmissä urheiluvälineet, lelut sekä koti ja valaistus onnistuivat hyvin. Strateginen kasvualue, yritysliiketoiminta (B2B), kasvoi voimakkaasti - 22 prosenttia neljänneksen aikana. Kasvu tuli suurten sekä pienten ja keskisuurten yritysten asiakassegmenteistä, Porkka kirjoittaa.

Kävijöiden määrä Verkkokauppa.comin sivustolla laski 17,6 miljoonaan vierailuun edellisvuoden 19,8 miljoonasta. Yhtiö onnistui kuitenkin konvertoimaan monet vierailijoista ostamaan jotain.