“Verkkokaupassa kova yrittäminen, asiantuntemus ja asiantuntijoiden käyttö ovat avaimia menestykseen”

”Suomessa on paljon hyviä verkkokauppoja.”



Nets konserniin kuuluva Paytrail on Suomen johtava maksunvälittäjä verkkokaupassa sekä välitetyillä euroilla että maksutapahtumilla mitattuna. Se tarjoaa verkkokaupoille kaikki relevantit maksutavat yhdellä sopimuksella.

Yritys välitti vuonna 2017 yli 1 miljardia euroa ja teki liikevaihtoa yli 10 miljoonaa. Sillä on asiakkaita yli 10 maasta, mutta yli  90 prosenttia Paytrailin liikevaihdosta tulee Suomesta.

– Mobiilimaksaminen, palautustoimintojen edelleen parantaminen ja julkisen puolen maksamisen kehittäminen ovat meillä menossa olevia kehityskohteita, kertoo Markus Laurio, yrityksen toimitusjohtaja.

Kuinka saada Suomen verkkokauppa kasvuun?

– Suomessa on paljon hyviä verkkokauppoja. Menestystä on tullut erityisesti erikoistumalla ja kansainvälistymällä näillä segmenteillä. Verkkokaupassakin kova yrittäminen, asiantuntemus ja asiantuntijoiden käyttö ovat avaimia menestykseen. Laurio vastaa.

Mitkä ovat (Suomen) verkkokauppiaiden suurimmat haasteet ja mahdollisuudet?

– Suurimpia haasteita tyypillisesti on logistiikan hoitaminen, joka usein ulkoistetaan ammattilaisille. Mahdollisuuksia ovat markkinointi ja kaupan jatkuva kehittäminen. Globaalissa toiminnassa myös kattava maksutapojen tarjoaminen on vielä toistaiseksi vaikeaa.

Miksi olette mukana tukemassa Emeetiä?

– Olemme mukana Emeetissä, koska siellä ovat asiakkaamme ja kumppanimme ja haluamme kohdata heitä aina kun on mahdollista. Odotuksena on tavat uusia ja vanhoja asiakkaita ja kumppaneita, Markus Laurio sanoo.

 

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

Pin It on Pinterest