LuKLabel myy sisustustuotteita pääasiassa somen kautta – tavoite ulkomaan markkinoille

LuKLabelin asiakkaat mukana tuotesuunnittelussa.

Sosiaalisen median käyttäminen verkkokauppojen markkinoinnissa kasvaa edelleen huimaa vauhtia ja moni yritys toteuttaa koko markkinoinnin somessa. LuKLabel on saanut somen maailmasta asiakkaiden lisäksi myös oman design tiimin, jonka avulla yritys koko ajan uudistuu ja luo uutta.

Ilmoitus

- Tärkein strategiamme on ollut ottaa asiakkaat osaksi tuotesuunnittelua. Meillä on ollut heti alusta asti asiakkaistamme koostuva ryhmä koossa, jota kutsumme LuKLabel Design Teamiksi. Heidän kanssaan olemme viikoittain tekemisissä ja suunnittelemme toimintaa, kertoo LuKLabelin toimitusjohtaja Tiia Hakala.

Tiimi saa vastatakseen muun muassa kysymyksiä käytettävistä markkinointikuvista ja ryhmä toimii myös jäsenille tärkeänä väylänä kehittyä omissa tavoitteissa. Tiimin keskuudesta yritys on myös palkannut työntekijöitä erilaisiin projekteihin.

- Tällä hetkellä ryhmä suunnittelee seuraavaa tuotettamme, joka lanseerataan syksyllä Habitaressa. Ryhmän jäsenet omasta puolestaan taas jakavat tarinaamme eteenpäin ja näin ollen olemme todella vahvoilla markkinoilla verraten kilpailijoihin.

80 prosenttia myynnistä somen kautta

LuKLabelin lastenhuoneen ja kodinsisustuksen tuotteet on suunniteltu tyylikkyyttä ja laatua arvostaville. Pääraaka-aineena yritys hyödyntää pahvia sekä kartonkia.

- Tärkein kanavamme on Facebook ja Instagram, josta tulee tällä hetkellä 80 prosenttia myynnistämme. Tuotteitamme jaetaan aktiivisesti somessa, ja tämä on itse asiassa koko ydinstrategiamme, Hakala huomauttaa

 

Yrityksen suurimmat haasteet ovat kuitenkin Hakalan mielestä juuri näkyvyyden saamisessa kilpailun kiristyessä.

Ilmoitus

- Vielä kaksi vuotta sitten kun aloitimme, Facebook algoritmit olivat toisenlaiset. Nyt huomion saamiseen pitää jo melkein tehdä kaksinkertainen työ. Verkkokaupat, jotka luulevat pelkän verkkokaupan avauksen tuovan myyntiä, ovat totaalisen pihalla tämän päivän asioista. Jos haluaa kasvattaa verkkokaupan myyntiä, se vaatii investointeja sekä taitoa herättää asiakkaan kiinnostus äkkiä!

Kansainvälisille markkinoille

LuKLabel päätti heti yrityksen perustamisesta lähtien keskittyä vain ja ainoastaan verkkokauppaan. Yritys avasikin äskettäin aivan uudet verkkokauppasivustot.

- Uusi alusta tulee tukemaan strategiaamme vielä vahvemmin. Sivuilla on oma osio, jossa asiakas on keskiössä. Myös Design Teamin kuulumiset tulee olemaan sivuilla tuotteiden lisäksi tärkeä sivusto. Eli kehitämme kauppaa koko ajan, Hakala kertoo.

Hänellä on itsellä pitkä kokemus kaupan alalta, jolloin liikettä kehitettiin koko ajan. Tämän ajatusmaailman Hakala on nyt siirtänyt digipuolelle.

Tulevaisuuden suunnitelmatkin ovat suhteellisen selkeät.

- Mielestäni meillä on suuret potentiaalit päästä vielä joku päivä kansainvälisille markkinoille. Se, itse asiassa, on tärkein tavoitteemme seuraavan kolmen vuoden aikana.