Verkkokaupan kasvu tuo 300 uutta pakettiautomaattia syksyllä

Lehtipiste Oy ja Matkahuolto yhteistyöhön.



Verkkokaupan jatkuva kasvu on haastanut alan toimijoita uusiin avauksiin. Lehtipiste ja Matkahuolto avaavatkin yhteistyössä 300 pakettiautomaattia lokakuuhun 2018 mennessä. Uusi pakettiautomaattien verkosto tulee sijoittumaan mahdollisimman lähelle kuluttajien arkea.

Lehtipisteen toiminnan kivijalkana on ollut lukutuotteiden irtonumerojakelu, mutta nyt yritys siirtyy myös pakettien puolelle.

– Lehtipiste on nyt myös Pakettipiste. Uusi investointi on merkittävä Lehtipisteen tulevaisuuden kannalta ja samalla avaus kasvaville markkinoille laajan kuljetusverkostomme tukemana. Matkahuollosta saamme osaavan kotimaisen yhteistyökumppanin tähän mielenkiintoiseen kasvuhankkeeseen, kertoo Lehtipiste Oy:n toimitusjohtaja Janne Mansukoski tiedotteessa.

Kuluttaja odottaa kuljetusta jo samana päivänä

Matkahuollolla on tällä hetkellä Suomen laajin henkilökohtaiseen palveluun perustuva palvelupisteverkosto, johon kuuluu lähes 1 300 toimipaikkaa. Uudet pakettiautomaatit täydentävät ja monipuolistavat Matkahuollon pakettipalvelun palvelupisteiden verkostoa.

Tuoreen pakettipalveluita koskevan kyselytutkimuksen mukaan suomalaiset arvostavat pakettiautomaateissa ennen kaikkea helppoutta, niiden läheisyyttä ja itselle sopivia aukioloaikoja.

Kuluttajakäytöksen muutos kohti entistä nopeammin ja helpommin saatavilla olevia palveluita koskettaa erityisesti verkkokauppaa ja sen kuljetuspalveluita. Matkahuollon asiakastutkimuksen mukaan viimeisen neljän vuoden kuluessa saman päivän kuljetusta odottavien asiakkaiden määrä on kasvanut 100 prosenttia.

Toimitusketju nopeutuu

Nyt aloitettavassa yhteistyössä on mahdollisuus yhdistää Lehtipisteen varhainen aamujakelu bussirahdin vuoroliikenteeseen. Samalla verkkokauppatoimitusten toimitusketju nopeutuu useilla tunneilla ja jopa työpäivillä kotimaan jakelun osalta.

Tutkimuksen mukaan verkkokauppa hallitsee kuluttajien tilauksia. 78 prosenttia vastaajista kertoi vastaanottavansa lähetyksiä verkkokaupoista.

– Syksy tuo mukanaan isoja verkkokaupan sesonkeja kuten Black Fridayn ja joulupakettien lähetykset. Haluamme tarjota kuluttajille entistä enemmän helppoja ja nopeita vaihtoehtoja jo ensi syksynä, Lehtipiste Oy:n myyntijohtaja Juha Teinilä toteaa.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

Pin It on Pinterest