Vastapaahdettua kahvia suoraan verkkokaupasta kotiovelle

Kahvialan startup Slurp tähtää miljoonaliikevaihtoon.

Vuonna 2015 lanseerattu Slurp toimittaa kotimaisten pienpaahtimoiden kahveja suoraan asiakkaiden postiluukkuihin sekä toimistoihin. Kahvit ovat aina vastapaahdettuja, sillä ne toimitetaan asiakkaille suoraan kultakin Slurpin yli 20 paahtimokumppanilta ilman välivarastointia.

Ilmoitus

- Palvelumme on saanut todella hyvän vastaanoton ja valtaosa asiakkaista pysyy tilaajina erittäin pitkään, kertoo Slurpin perustajajäsen Tero Rehula tiedotteessa.

Liikevaihto kaksinkertaistettu

Slurpin toimittamista pienpaahtimokahveista ovat nauttineet jo tuhannet suomalaiset kuluttajat sekä sadat yritysasiakkaat. Viime vuonna Slurpin liikevaihto nousi 368 000 euroon, joka on yli kaksi kertaa enemmän kuin vuonna 2016.

- Tämän vuoden osalta olemme lähes miljoonan euron vauhdissa, Rehula huomauttaa.

Kansainvälisille markkinoille

Suomalaisten pienpaahtimoiden määrä on noin 30. Pienpaahtimoissa kahvi paahdetaan käsityönä, ja raaka-aineeksi kelpaavat ainoastaan erittäin korkealaatuiset ja usein yksittäiselle tilalle asti jäljitettävät kahvipavut.

Slurpin tavoitteena on luoda kansainvälinen verkosto, joka yhdistää korkeat kriteerit täyttävät artesaanipaahtimot suoraan laatutietoisiin kuluttajiin ja yrityksiin.

- Saamme säännöllisesti yhteydenottoja ulkomaalaisilta paahtimoilta, jotka haluavat löytää uusia väyliä tuotteidensa levittämiseen. Joidenkin kanssa on jo alustavasti sovittu, että aloitamme yhteistyön, Rehula kertoo.

Tähtäimessä Japani ja Saksa

Slurp sai viime vuoden loppupuolella 280 000 euron sijoituksen, joka on tarkoitettu pääosin kotimaan myyntiin ja markkinointiin sekä teknologian kehittämiseen.

- Valmistelemme parhaillaan seuraavaa huomattavasti isompaa rahoituskierrosta, jolla tähdätään ennen kaikkea kansainvälistymiseen. Aluksi tähtäimessä ovat Japanin ja Saksan markkinat, Rehula toteaa.

Ilmoitus