Uusi verkkomedia vahvistamaan kotimaista muotikauppaa

Digitaalisen kaupan osaajia tarvitaan kotimaisen kaupan herättelyyn.

Vaate- ja jalkinekaupan valtakunnallisen edunvalvojan Muotikaupan Liiton toiminta uudistuu, kun liitto alkaa julkaista uutta muotibisnekseen keskittyvää verkkomediaa vuoden lopulla.

Ilmoitus

LUE MYÖS: Muotikaupan Liitto haluaa uudistua – digitalisaatio tärkeää alan kauppiaille

Uusi verkkomedia tavoittelee liiketoiminnasta, taloudesta ja muodista kiinnostuneita lukijoita. Tavoitteena on tarjota kanava kaikenkokoisten muotibisneksen tekijöiden tarinoille ja osaltaan myös koota toimialaa puhaltamaan yhteen hiileen.

Verkkokaupoista ostoksia yli miljardilla

Kaupan liiton maaliskuussa julkistaman selvityksen mukaan Suomessa ostettiin muotikaupan tuotteita digitaalisesti yli miljardilla eurolla viime vuonna. Vaatteet ovatkin verkkokaupan toiseksi suurin tuoteryhmä heti kodintekniikan ja elektroniikan jälkeen. Ulkomailta tilataan eniten juuri muotia, niin asusteissa, naisten- ja miestenvaatteissa kuin naisten ja lasten kengissä ostoksen lähtömaa oli useimmin muu kuin Suomi.

- Uusi media tarjoaa kanavan vahvistaa kotimaista muotikauppaa ja näyttää, että meilläkin on osaamista ja onnistumisia. Alalla on lukemattomia pieniä ja keskisuuria tekijöitä ympäri Suomen, toteaa Muotikaupan Liiton hallituksen puheenjohtaja Andreas Ögård tiedotteessa.

Osaajia tarvitaan

Ögård uskoo, että pukeutumiskaupassa on suuria mahdollisuuksia, sillä se koskettaa jokaista kuluttajaa. Moni kotimainen verkkokauppa jää myös liian vähäiselle huomiolle tällä hetkellä.

- Erityisesti digitaalisen kaupan osaajia ja heidän näkemyksiään tarvitaan nyt kotimaisen kaupan herättelyyn. Haluamme tukea kaikkia löytämään oman tiensä menestykseen, toteaa Muotikaupan Liiton toimitusjohtaja Esko Leppäkorpi.