Uusi sisältösivu kertoo millä eväin pärjäät verkkokaupassa

Digia avasi uuden, tuloksellista verkkokauppaa käsittelevän sisältösivun.

Korona pisti verkkokauppaan vauhtia ja Amazon rantautuu naapuriin. Entä mitä tehdä, kun asiakkaat jättävät koko aika ostoksensa kesken ja millaista liikevaihtoa verkkokaupasta kannattaa tavoitella kivijalkamyyntiin suhteutettuna? Esimerkiksi tällaisiin kysymyksiin voi löytää vastauksen Digian uudesta sisältösivusta, joka käsittelee tuloksellista verkkokauppaa. Sivuston näkökulma on liiketoiminnallinen, mutta asiat esitellään yleistajuisella otteella, yhtiö kertoo tiedotteessa.

Asiakas näkee ja kokee yrityksen kokonaisuutena, jossa olennaista on helppo tuotteisiin tutustuminen, asiakaspalvelu eri kanavissa, itse kaupan transaktio ja lopulta luotettavat toimitukset. Verkkokauppaa kehitettäessä ei saisi ajatella liian suppeasti, vaan täytyy pitää mielessä, että kokonaisuuden pitää olla sujuva ja toimiva, Arto Lamminen, Digian verkkokauppaliiketoiminnan vetäjä kertoo.

Ilmoitus

Entä kenelle sivusto on sitten suunnattu?

Sivu on todennäköisesti antoisimmillaan, jos työskentelet yrityksessä, joka tarjoaa asiakkaille palvelua useammissa kanavissa sekä digitaalisesti että muilla tavoin, Digia kertoo.

Käytännössä se tarkoittaa hieman isompia yrityksiä, mutta se ei silti sulje ketään pois.

Enemmän kyse on siitä, millaisia kehityskohteita on juuri pohdinnassa, Digian Katri Nokkonen kirjoittaa Ehandelille sähköpostitse.