Uusi pomo: ”Muuttaa koko liiketoimintaamme”

Johtamaan uutta organisaatiota.

Viime keväänä muotijätti H&M nimesi robotiikan ja AI:n professorin hallitukseensa. Yhtiöllä on jo aiemmin AI-päällikkö ja tiimi, joka kehittää omnikanavaista ostokokemusta.

Pari tekniikan ja innovaatioiden alan uutuutta muotijätillä ovat olleet muun muassa heidän sovelluksensa, joka poistaa rajat virtuaalisen ja fyysisen shoppailun väliltä sekä toinen sovellus, jonka avulla AI katsoo oikean vaatekoon ja miltä se näyttää asiakkaan päällä.

Ilmoitus

Nyt yhtiö jatkaa digitalisointia ja he ovat nimenneet uuden Chief Technology Officerin. Virkaan on nimitetty Alan Boehme, joka on aikaisemmin vastannut teknisistä innovaatioista muun muassa Procter & Gamblerilla ja Coca-Cola Companyssa. Hän on myös monien yhtiöiden hallituksessa, näistä mainittakoon muun muassa Cloud Security Alliance, Nutanix ja Netskope.

Muotiala on suurten muutosten edessä, uusien mahdollisuuksien ja ostoelämysten, kiitos jatkuvasti kasvavan tekniikan. Olen ylpeä päästessäni osaksi H&M Groupin digitaalista muutosta, Alan Boehme sanoo tiedotteessa.

Alan lähtee vetämään uutta organisaatiota, jonka nimi on Business Tech.

Alanin pitkä kokemus aikaisemmista teknologiavetoisista muutoksista kansainvälisillä asiakkaisiin orientoituneilla yrityksillä tulee antamaan osansa koko H&M Groupille, kun jatkamme liiketoimintamme digitalisointia ja muutosta. Odotamme vahvaa lisäystä H&M Groupiin ja uuteen toimintaamme Business Tech, H&M Groupin toimitusjohtaja Helena Helmersson sanoo.