Uusi maajohtaja

Jan Ketosesta teknologiayhtiö Adformin uusi maajohtaja Suomessa.

Adform kehittää digitaalisen mainnon työkaluja ja sen uudeksi Suomen liiketoiminnoista vastaavaksi johtajaksi on valittu 42-vuotias Jan Ketonen. Ketonen on jo aiemmin työskennellyt Adformilla ja vastannut viimeiset kolme vuotta yhtiön kotimaisista mainostaja-asiakkuuksista. Sitä ennen hän oli 11 vuotta Sanomalla myynnin ja digitaalisen kehityksen tehtävissä.

Tulin Adformille kolme vuotta sitten, koska halusin entistä paremmin ymmärtää, mitä mahdollisuuksia digitaalisen mainonnan työkalut voivat tarjota. Samalla tavoitteeni on ollut lisätä mainostaja-asiakkaiden ymmärrystä teknologian tuomista mahdollisuuksista ja tuoda läpinäkyvyyttä ohjelmalliseen ostamiseen, auttaen asiakkaita saamaan parempaa tuottavuutta mainonnalle. Adform on myös aktiivisesti mukana viemässä toimialaa eteenpäin yhdessä alan tekijöiden kanssa Suomessa, Jan Ketonen kertoo tiedotteessa.

Ilmoitus

 

Onnistunut pilotti

Jan Ketonen on ollut hiljattain mukana pilotoimassa uutta projektia, kun Google ilmoitti vuoden alussa, että evästeet poistuvat Chrome-selaimesta lähitulevaisuudessa. Adform pilotoi äskettäin yhteistyössä Dagmarin, IPG Mediabrands Finlandin ja Sanoman kanssa uuden tavan, jonka avulla mainontaa voi kohdentaa hyödyntämällä julkaisijoiden ensikäden käyttäjädataa. Se voi perustua muun muassa siihen, että käyttäjä identifioidaan hänen ollessaan kirjautuneena julkaisijan palveluun.

Suomessa tehdyn uraauurtavan yhteistyön avulla olemme voineet ottaa ison askeleen kohti tulevaisuutta – ilman kolmansien osapuolten evästeitä – tarjoamalla enemmän ja relevantimpaa kohderyhmää, jolle kohdistaa personoidumpaa mainontaa tutuissa mediaympäristöissä. Samalla julkaisijat voivat jatkossa lisätä mainostuottojaan, kun kampanjoita kohdistuu aiempaa enemmän kotimaisiin medioihin. Mainostajat voivat olla myös varmempia siitä, että käyttäjien tietoja hallinnoidaan muun muassa GDPR:n mukaisesti, Jan Ketonen kertoo pilotista.

Adform tulee hyödyntämään suomalaispilotin tuloksia myös kansainvälisesti.

 

Tanskalainen Adform tarjoaa mediataloille, toimistoille ja mainostajille kokonaisvaltaisia digitaalisen mainonnan työkaluja ohjelmalliseen ostamiseen, myyntiin sekä mainonnan seurantaan ja hallintaan. Suomessa heidän asiakkaitaan ovat muun muassa Kesko, LähiTapiola ja Verkkokauppa.com.

Adformilla on yhteensä yli 700 työntekijää 26 eri maassa.

Ilmoitus