”Uskomme, että laadukas second hand on muotialan seuraava iso trendi”

Tamperelainen käytettyjen vaatteiden verkkokauppa Rekki hakee seuraavaa kasvuaskeltaan joukkorahoituksella.

Vuonna 2015 perustetun Rekin pitkän tähtäimen tavoitteissa siintää asema Euroopan johtavana second hand -vaatteiden verkkokauppana, ja Rekki haluaa tehdä käytettyjen vaatteiden ostosta yhtä varteenotettavan vaihtoehdon kuin uuden ostamisesta.

Halusimme tehdä second handin ostokokemuksesta yhtä helpon, sujuvan ja miellyttävän kuin uuden ostamisesta. Kun laatu- ja palvelutaso ovat korkealla, second handista tulee kaikin puolin parempi valinta, toimitusjohtaja Bertta Häkkinen kertoo.

Ilmoitus

Hintatasoltaan käytetty on uutta edullisempi ja kulutusvalintana ekologisempi. Uskommekin, että laadukas second hand tulee olemaan muotialan seuraava iso trendi.

Rekin perustajajäsenet Bertta Häkkinen ja Tero Ylönen tutkivat ennen yrityksen perustamista kaupan alan tulevaisuuden trendejä ja totesivat, että Suomesta puuttuu asiakaslähtöisiä palveluja käytettyjen vaatteiden ostamiseen ja myyntiin.

Rekin myymälä on palvelu- ja laatutasoltaan minkä tahansa muun liikkeen kaltainen. Yritys ei siksi puhu itsestään kirpputorina, koska se antaisi väärän mielikuvan. Keskeistä Häkkisen mukaan onkin muuttaa mielikuvaa, joka liittyy käytettyyn.

Haluamme edistää kestävämpää, arvoiltaan parempaa vaatemarkkinointia, jossa second hand ei ole nuhjuista, vaan tyylikästä ja inspiroivaa. Monet kuluttajat tunnistavat jo tämän, nyt sana on vain saatava leviämään. Tavoitteemme on murtaa ennakkoluuloja ja kääntää second handin mielikuvat houkutteleviksi, Häkkinen kuvailee.

 

Euroopan johtavaksi

Rekki kertoo, että heidän pitkän tähtäimen tavoitteenaan on asema Euroopan johtavana second hand-vaatteiden verkkokauppana. Kasvutavoitteita yritys vauhdittaa osakeannilla, joka on meneillään nyt. Annin tavoitteena on 150 000 – 400 000 euroa, 5,08 - 12,50 prosentin omistusosuutta vastaan.

Olemme jo lähellä kannattavaa liiketoimintaa ja kestävyystrendi on puolellamme, Häkkinen kertoo.

Vastuullisuus korostuu jo nyt kuluttajien ostopäätöksissä ja tämä kehitys tulee todennäköisesti vahvistumaan: second hand -markkinan on arvioitu tuplaantuvan välillä 2018-2023. Rekki on hyvässä asemassa ottamaan roolia tällä markkinalla, koska jo palvelumme lähtökohta on ekologisuus ja kestävyys.

Ilmoitus

Rekissä uskotaan, että kestävyyden megatrendi mahdollistaa suurtakin kasvua.

Korona vaikuttaa jossain määrin myös Rekkiin, mutta toiminta heillä jatkuu tällä hetkellä normaalisti ja toimitukset kulkevat.

Tärkeintä myös meille on ihmisten terveys ja toimimme sen mukaan. Epidemia koettelee nyt koko kansaa ja samalla monia kaupan alan toimijoita. Olemme sikäli onnekkaassa asemassa, että tilanne ei todennäköisesti hidasta verkkokauppaa yhtä paljon kuin kivijalkaliikkeiden toimintaa, Häkkinen pohtii.

Uskomme, että kestävät vaihtoehdot vetoavat myös kriisin aikana ja sen jälkeen.

Rekin osakeanti on avoinna osoitteessa invesdor.com/rekki 3.4.2020 asti.

Rekki kertoi suunnitelmissaan lehdistötiedotteessa aiemmin tänään.