Urheiluvaatteista 10 % ostetaan verkosta

Suomalaiset ostavat urheilu- ja muotivaatteista verkon kautta tänä vuonna 400 miljoonalla eurolla.

Ilmoitus

Kun ostokset tehdään entistä useammin netissä, suurin kärsijä on kivijalkakauppa. Ostamisen tapojen muuttuminen on vähentänyt myymäläneliöiden määrää, mitä ei muoti- ja urheilukauppa TMA:n toimitusjohtaja Velimatti Kankaanpään mukaan ole otettu huomioon kaupunkisuunnittelussa.

100 000 neliötä vähemmän pinta-alaa

- Taantuman ja verkkokaupan kasvun seurauksena alan myymäläpinta-alasta on Suomessa vähentynyt sata tuhatta neliötä. Samaan aikaan pelkästään pääkaupunkiseudulla oli viime vuoden lopussa rakenteilla 280 000 vähittäiskaupan neliötä, Kankaanpää sanoo tiedotteessa.

Tuote- ja palvelukaupan yhdistyksen tilaisuudessa Helsingissä puhunut Velimatti Kankaanpää muistutti, että ilman muoti- ja vaatekauppoja kaupunkien keskustat tai kauppakeskukset eivät houkuttele riittävästi asiakkaita.

Koska asiakas pääsee verkkokauppaan ostoksille missä tahansa, keskustan kaupat pysyvät elinvoimaisina vain, jos ne ovat hyvin saavutettavissa.

Tilaa

Ethän ole unohtanut uutiskirjettämme Ehandeluutiset?

Kiitos!