Urheilujätti aikoo tuplata verkossa – tavoitteena 4 miljardin myynti verkkokaupassa

90 miljoonan satsaus verkkokauppaan ja logistiikkaan.

Ilmoitus

Urheiluvälineitä ja -vaatteita valmistava ja myyvä Adidas on tietojen mukaan viime vuonna yltänyt 1,6 miljardin euron liikevaihtoon eri verkkokaupoissaan. Yritys ilmoitti hiljattain, että tavoitteena on liikevaihdon kaksinkertaistaminen kahdessa vuodessa.

Urheilujätti laskee, että vuoteen 2020 mennessä verkkokaupan osuus on jo noin 4 miljardia euroa.

- Kotisivumme on meille kaikista tärkein kauppa koko maailmassa, toimitusjohtaja Kasper Rorsted sanoi äskettäin Financial Timesille.

Adidas investoi tänä vuonna 90 miljoonaa digitaalisiin panostuksiin sekä verkkokaupan taustalla olevaan logistiikkaan. Tähän panostukseen sisältyy 200 digiasiantuntijan palkkaaminen tänä vuonna.

Kannattavin myyntikanava

Viime vuonna Adidaksen verkkokauppa kasvoi 57 prosenttia ja on eräiden tietojen mukaan nykyään yrityksen kannattavin myyntikanava. Matkalla 4 miljardin tavoitteeseen suunnitelmissa on kivijalkakauppojen sulkeminen verkkosatsauksen hyväksi.