Uimalelut nostivat verkkokaupan myynnin ennätyslukemiin

40 prosentin kasvu heinäkuussa.



Helteet ovat nostaneet monen yrityksen myynnin huippulukemiin tänä kesänä. Myös kesällä Suomessa lanseerattu juhlatarvikkeisiin erikoistunut Partyking.fi on nauttinut helteen tuomista myynnin ennätyslukemista. Partyking on tytäryhtiö ruotsalaissivusto Partykungen.se:lle, joka lanseerattiin 2009.

– Aikaisempina vuosina hienot säät ovat tuoneet keskimääräisesti vähemmän asiakkaita verkkokauppaan, ja siksi yllätyimme kun heinäkuusta tuli tämän vuoden paras myyntikuukausi, kertoo toimitusjohtaja Joel Svensson tiedotteessa.

Yksi syy myynnin kasvuun voi olla se, että yhä useammat yrityksen asiakkaista vierailevat sivustolla kännykällä.

– Tilastot osoittavat, että kännykällä vierailut sivustolla nousevat kun taas tietokoneella kävijät vähenevät. Yli 50 prosenttia kävijöistä käyttävät kännykkää, mikä suosii tietenkin verkkokauppaa kun ihmiset viettävät aikaa pihalla helteessä, Svensson huomauttaa.

Puhallettavat eläimet kesän trendi

Viime vuonna suurin trendi oli Fidget spinnerit, ja tänä vuonna trendi näyttäisi olevan eläimiä muistuttavat hauskat uimarenkaat ja uimapatjat. Partyking nappasi trendin aallolle hyvissä ajoin.

– Olemme myyneet älyttömän paljon hauskoja uimaleluja tänä vuonna. Heti kun olemme saaneet niitä varastoon, ne on myyty loppuun, hankintavastaava Kalle Söderström kertoo.

Tuote, jonka kuvitellaan ostettavan vain lapsille, mutta jonka Kalle kiistää vahvasti:

– Sosiaalisessa mediassa näkee, että nämä tuotteet ovat yhtä suosittuja aikuisten keskuudessa kuin lasten. Suosituin tuote tänä vuonna ovat jättikokoiset uimarenkaat, jotka näyttävät flamingoilta ja yksisarvisilta.

40 prosentin kasvu

Heinäkuun päättyessä yritys pystyykin nyt kertomaan ennätyksellisestä kuukaudesta 40 prosentin kasvulla verrattuna viime vuoden samaan ajanjaksoon. Liikevaihto nousi yli 10 miljoonaan kruunuun eli noin miljoonaan euroon.

– Kuukausi on ollut rankka koska moni meistä on ollut osittain lomalla. Vaikka on ollut lomia ja ennätysmäärä tilauksia, niin olemme saaneet kaikki toimitukset matkaan ajallaan. Ilman hyvää tiimiä emme olisi tässä onnistuneet, Svensson toteaa.

Lue myös: https://ehandel.fi/partyking-avasi-suomalaisen-verkkokaupan-valtamme-turhaa-stressia/

Yksi vastaus artikkeliin “Uimalelut nostivat verkkokaupan myynnin ennätyslukemiin

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

Pin It on Pinterest