Tutkimus: Sisältö ei saa tuntua liian kohdennetulta

Nykykuluttajat viettävät yhdeksän tuntia päivässä digitaalisten sisältöjen parissa.



Softajätti Adoben tuoreen tutkimuksen mukaan jopa kolmasosa kuluttajista voisi tehdä heräteostoksen, jos brändin tarjoama sisältö on heille personoitua.

Kilpailu asiakasuskollisuudesta kulminoituu yksilöityjen asiakaskokemusten tarjoamiseen, ja yritysten täytyy pystyä tuottamaan räätälöityjä sisältöjä kuluttajille eri kanavissa ja entistä nopeammin. Adoben tuoreessa kyselytutkimuksessa selvitettiin kuluttajien näkemyksiä personoidusta sisällöstä. Tutkimukseen vastasi tuhat kuluttajaa Yhdysvalloista.

Digitaalinen kehitys muuttaa asiakaskäyttäytymistä koko ajan nopeammin. Tutkimuksen mukaan vähintään neljä älylaitetta omistavien millenniaalien määrä noussut jopa 130 prosenttia. Maailman 3,75 miljardista internetin käyttäjästä yli kahdeksan kymmenestä käyttää nettiä puhelimensa kautta.

-Y rityksillä täytyy siis olla vahva näkyvyys kaikissa kanavissa. Kuluttajat haluavat, että yritykset ovat läsnä kaikissa kanavissa, mutta kuitenkin niin, että niiden läsnäolo tuntuu merkitykselliseltä eikä ahdistavalta. Siksi mitattava yksilöinti kaikissa kosketuspisteissä on asiakaskokemuksen Graalin malja. Se edellyttää sisällön, datan ja oivallusten yhdistelmää, jonka avulla asiakkaat voivat tuntea olevansa kuin henkilökohtaisessa supermarketissa, sanoo Adoben Pohjoismaiden markkinointijohtaja Imran Afzal mediatiedotteessa.

Huonoa käyttäjäkokemusta ei siedetä

Tutkimus kertoo, että nykykuluttajat käyttävät keskimäärin melkein yhdeksän tuntia päivässä digitaalisten sisältöjen parissa. He eivät enää siedä huonoa käyttäjäkokemusta, ja jopa yli puolet vastaajista kertoi sulkevansa verkkosivun, jos se latautuu liian hitaasti. Yrityksen tarjoama videosisältö saa 51 prosenttia vastaajista pysymään sivulla, mutta puolet vastaajista kertoi lähtevänsä sivustolta, jos videon laatu on huono.

Personoitu sisältö selvästi lisää kuluttajien ostohaluja, sillä 51 prosenttia vastaajista kertoi ostavansa todennäköisemmin brändiltä, joka tarjoaa personoitua sisältöä. Kolmasosa kuluttajista voi tehdä heräteostoksen, jos brändin tarjoama sisältö on heille personoitua.

Luottoa someen

Samaan aikaan jopa 82 prosenttia sanoi lopettavansa yritykseltä ostamisen, jos sen sisältö tuntuu liian personoidulta. Kaksi kolmasosaa luottaa tietonsa yritysten käyttöön, mutta jopa 80 prosenttia nuorimmista kuluttajista säätää yksityisyysasetuksiaan suojatakseen tietojaan.

Viimeaikaisista otsikoista huolimatta kuluttajat tuntuvat luottavan edelleen sosiaaliseen mediaan. Jopa 66 prosenttia vastaajista sanoi luottavansa sosiaalisen median palveluihin.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

Pin It on Pinterest