Tutkimus: Sisältö ei saa tuntua liian kohdennetulta

Nykykuluttajat viettävät yhdeksän tuntia päivässä digitaalisten sisältöjen parissa.

Ilmoitus

Softajätti Adoben tuoreen
tutkimuksen mukaan jopa kolmasosa kuluttajista voisi tehdä heräteostoksen, jos
brändin tarjoama sisältö on heille personoitua.

Kilpailu asiakasuskollisuudesta kulminoituu
yksilöityjen asiakaskokemusten tarjoamiseen, ja yritysten täytyy pystyä
tuottamaan räätälöityjä sisältöjä kuluttajille eri kanavissa ja entistä
nopeammin. Adoben tuoreessa kyselytutkimuksessa selvitettiin
kuluttajien näkemyksiä personoidusta sisällöstä. Tutkimukseen vastasi tuhat
kuluttajaa Yhdysvalloista.

Ilmoitus

Digitaalinen kehitys muuttaa asiakaskäyttäytymistä koko ajan nopeammin. Tutkimuksen mukaan vähintään neljä älylaitetta omistavien millenniaalien määrä noussut jopa 130 prosenttia. Maailman 3,75 miljardista internetin käyttäjästä yli kahdeksan kymmenestä käyttää nettiä puhelimensa kautta.

-Y rityksillä täytyy siis olla vahva näkyvyys kaikissa kanavissa. Kuluttajat haluavat, että yritykset ovat läsnä kaikissa kanavissa, mutta kuitenkin niin, että niiden läsnäolo tuntuu merkitykselliseltä eikä ahdistavalta. Siksi mitattava yksilöinti kaikissa kosketuspisteissä on asiakaskokemuksen Graalin malja. Se edellyttää sisällön, datan ja oivallusten yhdistelmää, jonka avulla asiakkaat voivat tuntea olevansa kuin henkilökohtaisessa supermarketissa, sanoo Adoben Pohjoismaiden markkinointijohtaja Imran Afzal mediatiedotteessa.

Huonoa
käyttäjäkokemusta ei siedetä

Tutkimus kertoo, että nykykuluttajat käyttävät
keskimäärin melkein yhdeksän tuntia päivässä digitaalisten sisältöjen parissa.
He eivät enää siedä huonoa käyttäjäkokemusta, ja jopa yli puolet vastaajista
kertoi sulkevansa verkkosivun, jos se latautuu liian hitaasti. Yrityksen
tarjoama videosisältö saa 51 prosenttia vastaajista pysymään sivulla, mutta
puolet vastaajista kertoi lähtevänsä sivustolta, jos videon laatu on huono.

Personoitu sisältö selvästi lisää kuluttajien
ostohaluja, sillä 51 prosenttia vastaajista kertoi ostavansa todennäköisemmin
brändiltä, joka tarjoaa personoitua sisältöä. Kolmasosa kuluttajista voi tehdä
heräteostoksen, jos brändin tarjoama sisältö on heille personoitua.

Luottoa someen

Samaan aikaan jopa 82 prosenttia sanoi lopettavansa
yritykseltä ostamisen, jos sen sisältö tuntuu liian personoidulta. Kaksi
kolmasosaa luottaa tietonsa yritysten käyttöön, mutta jopa 80 prosenttia
nuorimmista kuluttajista säätää yksityisyysasetuksiaan suojatakseen tietojaan.

Viimeaikaisista otsikoista huolimatta kuluttajat
tuntuvat luottavan edelleen sosiaaliseen mediaan. Jopa 66 prosenttia
vastaajista sanoi luottavansa sosiaalisen median palveluihin.