Tutkimus: 55 prosenttia kaikista nuorista haluaa juuri sen mitä vaikuttajallakin on

”Asia tulee olemaan ratkaiseva.”

 

Ilmoitus
Ilmoitus

Vaikuttajat ovat useiden yrityksien merkittävä markkinointikanava. Ehandelin sisarsivustot ovat toistamiseen raportoineet verkkokauppiaista, jotka ovat hymy suupielissä voineet todeta, että vaikuttajat ovat johtaneet verkkoliikkeeseen paitsi kävijähuipun, myös myyntiennätyksen vain muutaman tunnin sisällä.

Wunderman Thompson Commerce on vastikään julkistanut raportin, jossa selvitetään 6-16-vuotiaiden lasten ja nuorten käyttäytymistä netissä ja mikä muotoilee heidän asenteitaan eri tuotemerkkejä kohtaan.

Tuloksien mukaan 55 prosenttia lapsista haluaa ainoastaan tuotteita, joita heidän Instagram tai Youtube suosikkinsakin käyttävät. Raportissa painotetaan nimenomaan seuraavan sukupolven vaikuttajien tärkeyttä, kun uuden sukupolven kuluttajat ovat kasvaneet tämän vaikutuksen alla.

Tutkimuksen mukaan 14 prosenttia nuorista kuluttajista toivoo niinikään, että heidän suosikkivaikuttajansa vetäisi omaa nettiliikettä.

- Vaikuttajien kasvava voima on hyvin tunnettu ja jatkaa kasvuaan. Tietyt yritykset hyväksikäyttävät jo nyt vaikuttajien ja kuluttajien vahvaa sidosta, ja yrityksille se tulee olemaan ratkaisevaa, että pysyy vaikuttajatrendikehityksessä mukana. Jos nuorempien kuluttajien toivomuksiin vastataan ja vaikuttajista tulee myös myyjiä, tarkoittaa se vain, että kilpailu jo olemassaolevien tuotemerkkien ja liikkeiden kanssa kasvaa, Wunderman Thompson Commercen toimitusjohtaja Neil Steward kirjoittaa raportissa.

Tilaa

Ethän ole unohtanut uutiskirjettämme Ehandeluutiset?

Kiitos!