Tori.fi: ”Ennätysviikot”

Tori.fi kertoi viime viikolla, että sivustolla vieraili pääsiäisenä 750 000 suomalaista.

Ihmiset ovat nyt kotona ja se on näkynyt myös kauppapaikka Tori.fi:n kävijämäärissä. Sivusto kertoo viime viikolla julkaisemassaan tiedotteessa, että neljän pääsiäispäivän aikana kauppapaikalla vieraili 750 000 yksittäistä kävijää eli 13,6 prosenttia koko Suomen väestöstä, mikä on ennätys. Samaan aikaan palvelussa vierailtiin pääsiäisen aikana viisi miljoonaa kertaa eli noin 1,25 miljoonaa kertaa vuorokaudessa. Koko huhtikuu on ollut kauppapaikalla 29 prosenttia edellisvuotta vilkkaampi.

Kevät ja pääsiäinen ovat aina aktiivista aikaa vertaiskaupassa, mutta kyllähän nyt vaikuttaa poikkeustila. Me kaikki olemme nyt paljon kotona. Harrastukset ja kyläilyt ovat paussilla. Se on innostanut suomalaiset ostamaan, myymään ja antamaan, Tori.fi:n markkinointipäällikkö Laura Kuusela kertoo Tori.fi:n sivustolla.

Ilmoitus

 

17 000 kauppaa

Pääsiäinen oli Tori.fi:ssä 36 prosenttia edellisvuoden pääsiäistä vilkkaampi ja kauppoja tehtiin tuona aikana 17 000 eli noin 11 kauppaa minuutissa.

Nyt kysytään erityisesti piha- ja puutarhatöihin sekä ulkoiluun liittyvää tavaraa.

Eiköhän siinä näy sekä kevät että koronakriisiharrasteet. Suomalaisethan ulkoilevat nyt niin, että kansallispuistot ruuhkautuvat, Kuusela sanoo.

 

Kauppapaikka THL:n käytössä

Tori.fi kertoo edelleen antaneensä verkkosivustonsa ja mobiilisovelluksensa maksutta THL:n vapaaseen käyttöön ja 20.3-13.4 välisenä aikana THL tavoitti palvelun kautta miltei 744 000 suomalaista.