Tokmannin markkinointikampanjalle pronssinen Effie-palkinto

"Oppikirjamaisen tyylipuhtaalla suorituksella."

Ilmoitus

Tokmannin omiin tuotemerkkeihin lukeutuvan Brücken markkinointikampanja on palkittu Effie Awards Finland 2018 -kilpailun pronssisella Effie-palkinnolla. 

Markkinoinnin, teknologian ja luovuuden liitto MTL ry:n järjestämässä Effie Awards Finland -kilpailussa palkitaan vuosittain parasta suomalaista markkinointia.

Ilmoitus

Effie Awardsissa oli tänä vuonna mukana ennätysmäärä hakemuksia, yli 120 kilpailutyötä. Kilpailun shortlistalle nousi 24 markkinointityötä kolmessa eri sarjassa: Media, Tuotteet ja palvelut sekä Bisneshaasteet. Brücken markkinointikampanja kilpaili Tuotteet ja palvelut -sarjassa 12:n ja Bisneshaasteet-sarjassa 17:n muun markkinointityön kanssa.

Kilpailun tuomaristo arvioi Brücken markkinointikampanjan pronssisen Effie-palkinnon arvoiseksi seuraavin perustein:

– Haasteissa oleva tuotekategoria käännettiin kasvuun oppikirjamaisen tyylipuhtaalla suorituksella. Tässä kampanjassa kaikki tehtiin oikein: positiointi, brändäys, identiteetti ja tarina. Suomalaiset alkoivat sankoin joukoin poraamaan, mutta pelkästä ilosta.

Palkitun Brücken markkinointikampanjan takana olivat markkinointitoimisto Bob the Robot ja sen tytäryhtiöt Bob the Robot Picturesja Bob the Robot Engage.

– Olemme erittäin iloisia Brücken markkinointikampanjan voittamasta pronssisesta Effie-palkinnosta. Tokmannin omien tuotemerkkien joukkoon viime vuonna liittynyt Brücke on monipuolinen työväline- ja työvarustemerkki, jonka luova markkinointi ja monipuolinen tuotevalikoima ovat herättäneet paljon mielenkiintoa asiakkaissamme, Tokmannin myynti- ja markkinointijohtaja Mathias Kivikoski kertoo tiedotteessa.