Tokmanni kertoo lahjoittaneensa 100 884 euroa Suomen Punaisen Ristin Nälkäpäivä-keräykseen. Lahjoituksen taustalla on toimijoiden yhteinen keräys, jossa jokaisesta Tokmannilta ostetusta Priima-elintarvikkeesta sekä Kotikulta-koristevalosta tulleesta ostosta kasvatettiin Punaisen Ristin lahjoituspottia viidellä sentillä. Kampanja on jatkumo osapuolten pitkäaikaiselle yhteistyölle, joka pyrkii edistämään hyvinvointia ja vähentämään yksinäisyyttä sekä syrjäytymistä.
Tokmanni kertoo, että tarjolla oli elo-lokakuun välisenä aikana yli 200 erilaista kampanjatuotetta.
Me Tokmannilla haluamme tukea Suomen Punaisen Ristin merkityksellistä työtä konkreettisilla, helposti ymmärrettävillä tavoilla. Esimerkiksi tämän syksyn kampanjaamme oli erittäin helppo osallistua, ja 100 884,35 euron arvoinen lahjoituksemme ohjataan apua tarvitsevien auttamiseen niin Suomessa kuin ulkomailla. Suuri kiitos hienosta lahjoituspotista kuuluu kampanjaan osallistuneille asiakkaillemme sekä tokmannilaisille ja Punaisen Ristin työntekijöille ja vapaaehtoisille, Tokmannin toimitusjohtaja Mika Rautiainen kertoo.
Pääsimme tänä vuonna yhdessä upeaan 2,3 miljoonan euron tulokseen Nälkäpäivä-keräyksellä. Haluamme kiittää jokaista lahjoittajaa ja kerääjää, joiden ansiosta pystymme toteuttamaan auttamistyötä kotimaassa ja maailmalla. Kiitos Tokmannille ja Tokmannin asiakkaille merkittävästä panoksesta keräykseen, Punaisen Ristin varainhankintajohtaja Sirpa Solehmainen sanoo.
Nälkäpäiväkeräyksellä on kerätty varoja jo yli 40 vuoden ajan katastrofirahastoon, jonka turvin rahoitetaan tehokkaasti luonnonkatastrofien tai onnettomuuksien uhreja niin kotimaassa kuin maailmalla.
Tokmanni kertoo asiasta tiedotteessa.