Tokmanni ottaa käyttöön lisää Smartpost pakettiautomaatteja

Posti uskoo verkkokaupan kovaan kasvuun.

Ilmoitus
Ilmoitus

Verkkokaupan arvioidaan kasvavan Suomessa seuraavina vuosina noin 10 prosenttia vuodessa. Posti varautuu verkkokaupan myötä lisääntyvään pakettien ja tavaroiden jakeluun avaamalla 1 000 uutta pakettiautomaattia vuoteen 2019 mennessä. Automaatit avataan myös ruoan verkkokauppaan.

Automaatit lähes kaikissa myymälöissä

Nyt Tokmanni laajentaa palvelutarjontaansa ottamalla Postin Smartpost-pakettiautomaatit käyttöön suurimpaan osaan 175:stä myymälästään. Kesäkuun loppuun mennessä pakettiautomaatit otetaan käyttöön 31:ssä Tokmannissa. Jo ennestään automaatit ovat olleet käytössä Orimattilassa, Kylmäkoskella, Mikkelissä, Kiuruvedellä ja Kajaanissa. Muiden myymälöiden osalta automaattien käyttöönottoaikataulu tarkentuu myöhemmin.

– Teemme jatkuvasti kehitystyötä asiakaskokemuksen parantamiseksi ja asiakkaidemme arjen helpottamiseksi. Uskomme asiakkaidemme pitävän Smartpostia esimerkiksi kassoillamme tapahtuvan käteisen nostamisen ja rahapelipalveluiden tavoin mieluisana palveluna. Postin Smartpost-automaattien myötä asiakkaamme voivat noutaa ja lähettää paketteja helposti ja nopeasti myymälöissämme vieraillessaan, Tokmannin myyntijohtaja Mathias Kivikoski kertoo lehdistötiedotteessa.

Postin Smartpost-automaateista voi lähettää ja vastaanottaa paketteja ja verkkokauppaostoksia. Automaattiin voi myös jättää valmiiksi maksetut kirjeet ja kortit. Verkkokauppaostosten ja pakettien lisäksi automaattien kautta voi muun muassa huollattaa ja kierrättää mobiililaitteita sekä käyttää pesula- ja suutaripalveluja.

– Suomalaisille kuluttajille pakettiautomaateista on tullut helppouden ja ilta- ja viikonloppukäytön vuoksi lyhyessä ajassa suosituin verkkokauppaostosten noutopaikka. Nyt verkkokauppaostokset voi kätevästi noutaa kauppareissun yhteydessä, sanoo Postin Pakettipalveluiden johtaja Toni Laaksonen.

Tärkeät kasvun kohteet

Postin uudessa strategiassa paketit ja logistiikka on nostettu tärkeimmäksi kasvun kohteeksi. Erityisesti suuria kasvumahdollisuuksia yhtiö näkee tavaroiden ja ruuan verkkokaupassa. Kasvun varmistamiseksi ja asiakkaiden palvelemiseksi Posti aikoo kasvattaa merkittävästi nykyistä pakettiautomaattiverkostoaan.

- Verkkokaupan lisääntyminen kasvattaa koko jakelumarkkinaa. Ensi vuonna verkkokaupan volyymikasvu on Suomessa noin 10 prosenttia luokkaa. Verkkokaupan myynti kasvaa kuitenkin noin 12 prosenttia eli volyymia nopeammin, sillä keskiostoksen ja ostoskorin koko kasvavat, Postin paketti- ja logistiikkapalveluiden johtaja Jukka Rosenberg totesi viime vuoden lopulla.

Ilmoitus
Ilmoitus

Tilaa

Ethän ole unohtanut uutiskirjettämme Ehandeluutiset?

Kiitos!