Toivomme oppivamme paljon suomalaistilta verkkokauppiailta

Glesys on Ruotsin johtava palvaluntarjoaja verkkokauppiaille.

Ilmoitus

Glesys perustettiin 1999 ja yrityksellä on yli 16 vuoden kokemus palvelimista sekä käyttöpalveluista, ja se on Ruotsin johtava palveluntarjoaja verkkokauppiaille. Yrityksellä on kaksi datakeskusta Ruotsissa (Falkenbergissä ja Tukholmassa) ja se tarjoaa pilvipalveluita Oslossa, Amsterdamissa ja Lontoossa. Glesysillä on noin 4 000 asiakasta 70 maassa.

Viime vuoden tilinpäätöksessä (2017) yhtiön liikevaihto oli 8,7 miljoonaa euroa ja voitto noin 1,5 miljoonaa.

Yrityksen markkinavastaava Petter Knutsson kertoo, että yrityksellä on jo asiakkaita Suomessa, mutta että kasvulle myös on tilaa.

- Olemme juuri rantautuneet Osloon ja olemme valmiita kasvamaan uusilla markkinoilla, kuten Suomessa, Knutsson sanoo.

Viime vuoden aikana Glesys on lanseerannut uuden "DDos-pesun" joka antaa yrityksen asiakkaille mahdollisuuden pysyä verkossa myös hyökkäyksen aikana.

- Hyökkäykset ovat valitettavasti yleistyneet. Moni asiakas käyttää myös meidän kuormituksen tasoittajaa, joka tasapainoittaa liikenteen huiput, esimerkiksi Black Fridayn aikana, Knutsson kertoo.

Mitkä ovat suomalaisen verkkokaupan uhat ja mahdollisuudet?

Ilmoitus

- Suomen verkkokauppiaat kilpailevat päivittäin ulkomaisten verkkokauppojen kanssa, aivan kuten muutkin pohjoismaiden verkkokauppiaat. Mutta tilaa kasvuun löytyy, koska ainoastaan puolet suomalaisista ostavat säännöllisesti verkosta.

Miksi olette mukana tukemassa Emeetiä?

- Verkkokauppa on juuri nyt eräs jännittävimmistä aloista! Asiakkaistamme suuri osa on verkkokauppiaita ja tämä on hieno tilaisuus saada oppia enemmän alan haasteista ja trendeistä ja samalla voimme myös kertoa turvallisista käyttöpalveluista.

Mitä odotuksia teillä on Emeetin suhteen?

- Odotamme innolla tapahtuman avointa ilmapiiriä, jossa osallistujat jakavat tietoa keskenään. Toivomme oppivamme paljon suomalaistilta verkkokauppiailta, Knutsson saoo.