Toimitusjohtaja superkvartaalista: ”Vettä sataa huomennakin”

"Toimituksemme ovat nyt yhdeksän viikkoa merellä tavallisen viiden viikon sijaan".

Revolutionrace, joka toimii myös Suomessa, esitteli tiistaiaamuna vuoden 2021 ensimmäisen neljänneksen, joka ulottuu heinäkuusta syyskuuhun, tuloksen. Yhtiö kasvoi 95 prosenttia neljänneksen aikana ja liikevaihto laskeutui 254 miljoonaan kruunuun. Liikevoitto summattiin 73 miljoonaan kruunuun, mikä on miltei tuplasti enemmän kuin vuotta aikaisemmin.

Yhtiön toimitusjohtaja Pernilla Nyrensten sanoo Ehandelin sisarsivuston haastattelussa kolme syytä superkasvuun: onlinemyynti, tyytyväiset asiakkaat ja hyvin öljytty organisaatio - minkä lisäksi vielä vahva tuotemerkki.

Ilmoitus

Olemme rakentaneet joustavan organisaation, joka käsittelee vaikeita tilanteita päivittäin. Aina on haasteita. Juuri nyt esimerkiksi mitä tulee tavaroiden toimittamiseen Aasiasta ja sitä ennen pandemia. Olemme käsitelleet molempia haasteita menestyksellä, hän kertoo.

Nyrensten sanoo organisaation tehneen töitä ennakoivasti ja hän näki tulevat rahtiongelmat jo pandemian alkaessa.

Näimme edessämme huolia tuotemerkille, kuten Revolutionrace, koska meillä on niin paljon tuotteita. Sen takia aikaistimme tilauksiamme jo kahdeksan kuukautta sitten ja se on antanut meille ison edun nyt, kun toimituksemme ovat yhdeksän viikkoa merellä - aikaisemman normaalin viiden viikon sijaan. Sen lisäksi olemme tehneet operatiivisia toimia ja tavanneet yhteistyökumppaneitamme pitääksemme kulut alhaalla.

Joulun alla yhtiön varastot Ruotsissa ja Saksassa on hyvin varustettu, Pernilla Nyrensten kertoo.

Tuotteiden toimitukset näyttävät osaltamme hyvältä. Jotkin yksittäiset tuotteet saattavat kärsiä, kuten uudet lanseeraukset. Tulemme esimerkiksi siirtämään selkäreppujemme myynnin seuraavalle neljännekselle, mutta sillä ei ole erityistä vaikutusta nettomyyntiin ja lokakuu on alkanut erittäin vahvana.

Selkäreput ovat lisäksi tuotekategoria, jolla on volyymin osalta vähemmän tilauksia. Mitä tulee jatkuvaan valikoimaamme, niin laitamme suurempia määriä ja se vaikuttaa tietysti nettoliikevaihtoon enemmän.

Pernilla Nyrensten kertoo, että yhtiö myy nyt vaatteita kaikkiaan 36 eri markkinoilla ja myynti kasvaa niin jo olemassa olevilla kuin uusillakin markkinoilla. Hän ei usko markkinoiden laantuvan ja sanoo, että vettä sataa huomennakin. Vaikka se on vain heitto, Nyrenstenin mukaan Revolutionrace ymmärtää asiakkaitaan ja he voivat helposti saada lisää markkinaosuuksia.

Revolutionrace lanseerasi vähän aikaa sitten Schweizissä ja USA:ssa.

Ilmoitus