Tilauskaaos: Myi miljoona pippurimyllyä 0 eurolla – ”Extraylpeitä”

Sivusto tukkoutui hetkeksi.

Ruotsalainen sisustusverkkokauppa teki pienen mokan sivustollaan Saksassa ja laittoi useille tuotteille hinnaksi 0 euroa. Vaikka asia huomattiin melko nopeasti, tilauskaaos oli totta vain hetkessä.

Kaikkiaan nopeimmat ehtivät laittaa 1500 tilausta Nordic Nestin verkkokaupassa tunnin aikana. Yhtiön toimitusjohtaja Bank Bergström ottaa asian rauhallisesti.

Ilmoitus

Extraylpeä tiimistä, joka ilman epäilystäkään päästi kaiken muun käsistään illalla 21-aikaan ratkaistakseen ongelman. Extraylpeä, että olemme auttaneet asiakkaita saamaan parhaan mahdollisen kokemuksen, vaikka joskus menee hieman väärin, Bank Bergström kommentoi asiaa sosiaalisissa medioissa keskiviikkoiltana.

Yksi asiakas innostui huokeasta 0 euron hinnasta jopa niin, että tilasi miljoona kappaletta suola- ja pippurimyllyjä kotiinkuljetuksella. Koko sivusto meni myös alas kaikkein intensiivisimmän shoppailun aikana ennen kuin hinnat ehdittiin korjata.

 

”Voi nauraa tapahtuneelle”

Asiakkaat saivat aika nopeasti viestin yhtiöltä.

Intensiivisen aamupäivän jälkeen eilen, jotta saimme tiedon asiakkaille ja jotta saimme käsiteltyä virheelliset tilaukset tuntuu ihanalta, että voimme jo nyt nauraa tapahtuneelle. Tämän yhteydessä sivustomme meni myös joksikin ajaksi alas. Katsomme onko tässä jokin yhteys vai johtuuko se jostain muusta, mutta on selvää, että data ymmärtää jotain olevan pielessä kun yhdessä ja samassa tilauksessa on miljoona tuotetta, Bank Bergström kertoo Ehandelin sisarsivustolle.

 

”Merkki siitä, että uskallamme ottaa riskejä”

Bank Bergström näkee tapahtuneen positiivisena.

Että tällaista tapahtuu on minulle merkki siitä, että teemme nopeasti töitä ja uskallamme ottaa riskejä ja tämä vauhti ja riskinotto ovat myös niitä asioita, joiden ansiosta uskallamme kehittää toimintaa siinä tahdissa kuin teemme Nordic Nestillä.

Ilmoitus

Yhtiöllä ei luonnollisestikaan ole miljoonaa suola- ja pippurimyllyä ja kaikki virheelliset tilaukset on hylätty. Asiakkaat saivat tästä lahjakortin ja useimmat heistä ovat suhtautuneet sattuneeseen tyynesti.

Palaute, mitä olemme saaneet asiakkailta on ollut poikkeuksetta positiivista. Olen vakuuttunut, että useimmat ymmärtävät sen, että asiat voivat joskus mennä hieman pieleen. Merkittävää on se, onko yrityksellä sen jälkeen tyytyväisiä vai tyytymättömiä asiakkaita ja se johtuu siitä, miten asia on hoidettu jälkikäteen, Bank Bergström sanoo vapaasti suomennettuna.

Asiasta raportoi ensimmäisenä Ehandelin sisarsivusto.