Tilaa ruoka suoraan jääkaappiin

K-Ryhmä aloitti Vantaalla kokeilun, jossa verkkokaupasta tilattu ruoka toimitetaan suoraan asiakkaan jääkaappiin.

Tilaajan ei itse tarvitse olla kotona, jolloin tilaus myös puretaan. Asiakas voi kuitenkin seurata toimitusta videoyhteyden avulla, joka tallennetaan ostajan henkilökohtaiseen verkkopalveluun. Sinne tallentuu myös muita tarvittavia tietoja.

- Uudentyyppisen toimintamallin avulla asiakas pääsee irti yhdestä aikataulusta päivässään, kun ruoan verkkokauppatilaus toimitetaan päivän aikana perille asti. Kotiin tullessa odottaa siis valmiiksi täytetty jääkaappi, mikä vapauttaa aikaa muulle tekemiselle. Moni asiakas käyttää ruoan verkkokauppaa arjen helpottamiseen ja pyrimme löytämään uusia keinoja tämän tukemiseksi, digitaalisten palvelujen myyntijohtaja Antti Rajala K-ryhmästä kertoo yrityksen viime viikolla julkaisemassa tiedotteessa.

Ilmoitus

 

Kamera kuvaa kaiken

Kuinka sitten päästät ruokalähetin kotiin, vaikka et itse ole paikalla? K-Ryhmä on turvautunut suomalaisen startup-yrityksen luotettavaan ja turvalliseen älylukkoratkaisuun. Vastaavaa lukkoa käytetään jo nyt muun muassa kotihoidon piirissä Seinäjoella.

- Ratkaisussa laite aktivoituu ja avaa oven älypuhelimeen syötettävällä pin-koodilla. Kuljettaja voi avata oven koodia käyttämällä tai asiakas voi avata oven etänä pitäen näin koodin itsellään. Hän saa ilmoituksen, kun ovi on avautunut ja kaikki käyntiä koskevat tapahtumat sekä videotallenne tallentuvat asiakkaan henkilökohtaiseen verkkopalveluun, Pindoran toimitusjohtaja Juha Häkkinen kertoo

Kuljettajan mukana on kamera, joka kuvaa koko käynnin. Halutessaan asiakas voi seurata kuljetusta reaaliajassa alusta alkaen ja kuljettajan kanssa voi myös puhua.

Pilotti on aluksi Vantaan K-Citymarket Jumbon asiakkaiden kokeilussa.

- Tavoitteenamme on selvittää, miten ruoan verkkokaupan asiakkaat kokevat tämän uudentyyppisen toimitustavan, Antti Rajala sanoo.

K-Ryhmässä ruuan verkkokaupassa on meneillään jatkuvasti useita kokeiluja, joiden perusteella he kehittävät verkkokauppaa. Asiakkaat ovat tiivisti osallisina tässä.

- Ruoan verkkokauppa on asettunut jo osaksi monen suomalaisen arkea ja asiakkaamme ovat palveluun erittäin tyytyväisiä. Etsimme kuitenkin koko ajan uusia keinoja sen kehitykseen. Verkkokaupassa verrokit tulevat maailmalta ja se kirittää myös meitä eteenpäin, Rajala toteaa.

Ilmoitus