TikTok-kopio aloittaa verkkokaupan – shoppaile kaikkialla Instagramissa

Ei mennyt kovin kauan aikaa.

Heinäkuussa Instagram sai tarpeekseen kaikista TikTok-otsikoista. Silloin he tekivät aivan kuten he ovat tehneet jo aiemmin toisen kilpailijan, Snapchatin, kanssa. Zuckerberg-yhtiö starttasi yksinkertaisesti TikTok-kopion ja pisti sen Instagramiin. Toimintaa kutsuttiin nimellä Reels ja se tarjosi periaatteessa täsmälleen samat toiminnat kuin kilpailijansa.

Reelsistä puuttui kuitenkin yksi asia. Puhumme tietenkin verkkokaupasta ja shoppailusta.

Ilmoitus

Mutta Instagram ei jaksanut odottaa kauan, sillä yhtiö kertoi viime viikolla aloittavansa mahdollisuuden shoppailuun Reelsissä. Verkkokauppatoiminta on nyt tarkoitus aloittaa globaalisti.

 

Myös TikTok kasvattaa verkkokauppaa

Vaikuttajat voivat nyt merkitä, kun Reelsissä on tarjolla tuote ja sinne syntyy pieni shoppailuikoni, jossa kehotetaan lukemaan lisää tuotteesta ja sitä klikkaamalla sen voi myös ostaa.

On syytä mainita myös se, että alkuperäinen TikTok otti vastikään myös askeleen kohti verkkokauppaa sovelluksessaan. He ovat nimittäin aloittaneet kumppanuuden verkkokauppa-alusta Shopifyn kanssa solmiakseen onlineshoppailun entistä lähemmäs verkostoaan.

Instagramista löytyy siis ostotoiminta sen joka osasta ja ostoksia voi tehdä tavallisen kuvavirran joukossa, Storiesissa, Livessä, IGTV:ssä ja Reelsissä.