Ticketmaster tietomurron kohteena

Koskee alle viittä prosenttia asiakkaista.

Lipputoimisto Ticketmasterin asiakkaiden maksu- ja henkilötietoja on voinut joutua vääriin käsiin. Ticketmaster ilmoitti asiakkailleen sähköpostilla, että yhtiön Britannian-toimisto havaitsi haittaohjelman kolmannen osapuolen ylläpitämässä asiakastukijärjestelmässä. Tietomurto on tehty Inbenta Technologies –järjestelmään, joka on nyt otettu pois käytöstä.

Ilmoitus

Ticketmaster varoittaa silti asiakkaittaan, jotka ovat ostaneet lippuja syyskuun2017 ja tämän vuoden kesäkuun 23. välillä. Sähköpostissa neuvotaan tarkkailemaan tilitapahtumia ”Väärinkäytön tai identiteettivarkauden varalta”.

Salasana kannattaa uusia

Tietomurtoa varten on perustettu sivu tietoturva.ticketmaster.fi.

Sivun mukaan tietomurto on koskettanut alle viittä prosenttia maailmanlaajuisesta asiakastietokannasta. Vääriin käsiin joutuneilla maksutiedoilla tarkoitetaan vain maksukorttitietoja. Verkkopankilla maksaneiden pankkitunnukset eivät ole vaarassa.

Palvelu on vaihtanut käyttäjien salasanat varotoimenpiteenä, ja asiakas voi uusia salasanansa seuraavan kirjautumiskerran yhteydessä.