Thefinlandshop.fi verkkokaupalle on myönnetty Avainlippu

Ideana helpottaa kotimaassa valmistettujen tuotteiden löytämistä.

Suomalaisen Työn Liitto on myöntänyt porvoolaiselle thefinlandshop.fi-verkkokaupan palvelukonseptille Avainlippu-tunnuksen osoituksena Suomessa tuotetusta ja Suomessa työllistävästä palvelusta.

Verkkokauppa on The Finland Shop Oy:n palvelukonsepti, jonka kautta voi ostaa suomalaisia tuotteita kuten koruja, laukkuja ja kodin piensisustusta. Valikoima koostuu vain Suomessa valmistetuista tai suunnitelluista tuotteista. Monet valmistajista ovat pienyrityksiä tai uudempia brändejä, joiden tuotteiden näkyvyyttä ja saatavuutta halutaan parantaa.

Ilmoitus

- The Finland Shopin tarina alkoi siitä, kun huomasimme Suomessa olevan paljon todella hienoja kotimaisia tuotteita, jotka eivät välttämättä ole suuren yleisön saatavilla ja tässä me haluamme auttaa. Itsellämme on kokemusta markkinoinnista, kansainvälisestä liiketoiminnasta ja verkkokaupasta. Thefinlandshop.fi-verkkokaupan kantavana ajatuksena on helpottaa kotimaassa valmistettujen tuotteiden löytämistä ja, että nämä laadukkaat tuotteet saavat jatkossa iloisia omistajia myös Suomen rajojen ulkopuolelta. Avainlippu-tunnus auttaa meitä kertomaan verkkokauppamme ideasta ja viestimään kotimaisuuden merkityksestä liiketoiminnassamme, kertoo Pauliina Pölönen The Finland Shop Oy:stä tiedotteessa

Avainlippu on merkki suomalaisesta työstä.  Merkin myöntämisen ensisijaisena kriteerinä palvelulle on aina se, että palvelu on tuotettu Suomessa. Lisäksi suomalaisten kustannusten osuus palvelun omakustannusarvosta, eli kotimaisuusasteen, on oltava vähintään 50 prosenttia.

Tunnettu merkki

Avainlippu-merkki tunnetaan varsin hyvin. Suomalaisen Työn Liiton tutkimuksen mukaan 78 prosenttia suomalaisista kuluttajista tuntee Avainlipun erittäin hyvin tai melko hyvin. Tunnettuus yrityspäättäjien keskuudessa on täydet 100 prosenttia. Suomalaisista suurin osa (71 prosenttia) on myös sitä mieltä, että Avainlippu vaikuttaa ostopäätöksiin positiivisesti.

Suomalaisen Työn Liiton markkinointipäällikkö Reetta Mentu toteaa, että kotimaisen palvelun käyttäminen koetaan yhteiskunnallisena vaikuttamisena ja arvovalintana, joka edesauttaa suomalaista kilpailukykyä ja hyvinvointia.

- Kuluttajat liittävät Avainlippuun positiivisia mielikuvia kotimaisuudesta, luotettavuudesta, turvallisuudesta, vastuullisuudesta sekä työllistävyydestä. Suomalaisia tuotteita myyvä verkkokauppa on loistava palvelu, jonka avulla kotimaiset tuotteet pääsevät esille. Avainlipun kautta verkkokauppa voi viestiä tärkeistä arvoista omille asiakkailleen. 92 prosenttia Avainlippua kantavista yrityksistä sanookin, että merkki tukee tuotteiden ja palveluiden myyntiä, Reetta Mentu kertoo.