Terveellisemmän elämän metsästys – uusi verkkoruokakauppa auttaa matkalla

Verkkokauppa tarjoaa sekä tietoa että tuotteita.

Verkkoruokakauppojen asiakasmäärät ovat olleet viimeaikoina kasvussa. Tällä viikolla on avattu uusi erikoisruokavalioihin erikoistunut nettiruokakauppa Ruokavaliot.fi, jonka tavoitteena on laajentaa jossain vaiheessa myös tuoretuotteiden pariin.

Ilmoitus

Nettiruokakaupan takana on MaWe Trading, närpiöläisveljekset Magnus ja Mathias Westerlund, jotka ovat luotsanneet menestyksekästä kondomiverkkokauppaa Kumiukko.fi jo useamman vuoden ajan.

- Olemme kehitelleet nettiruokakauppaa alkukesästä lähtien ja avasimme sen nyt alkuviikosta. Tällä hetkellä valikoimassa on 750 tuotetta, mutta olemme laskeneet kaksinkertaistavan tuon määrän vuoden sisällä. Suunnitelmana on, että kaupasta löytyy noin 2 000 tuotetta niissä kategorioissa mitä tarjoamme ennen kuin lisäämme tuotekategorioita, kertoo toimitusjohtaja Magnus Westerlund.

Vain elintarvikkeita

Kauppa on keskittynyt erikoisruokavalioihin, kuten gluteenittomaan, vegaaniseen, ekologiseen sekä terveellisempään ja kestävämpään ruokavalioon.

- Erotumme muista eko-tuotteiden verkkokaupoista siinä, että keskitymme täysin vain elintarvikkeisiin.

Veljekset kokevat, että tällaiselle verkkokaupalle on suurta tarvetta. He katsovat, että kestävät, ekologiset tuotteet ovat tulevaisuuden tie.

- Elintarvikkeiden laadun tulee olla hyvää, jotta jokainen saa luonnollisia ravintoaineita ja vähemmän torjunta-ainejäämiä kroppaansa. Nykyaikainen asiakas ymmärtää yhä enemmän ravinnon ja terveyden välisen yhteyden. Siksi yhä useammat valitsevat erikoisruokavalion ja me haluamme kerätä tietoa ja luoda mahdollisuuksia niille tuotteille, joita erikoisdieetit vaativat, Magnus huomauttaa.

Toimitus kaikkialle Suomeen

Monet erikoisemmat elintarvikkeet ovat vielä melko tuntemattomia suomalaisessa ruoanlaitossa ja niiden myyminen verkkoruokakaupan kautta yhdistettynä tietoon on Westerlundin mukaan täydellinen valinta. Hän uskoo, että tietyt, uudet elintarvikkeet jäävät tällä hetkellä käyttämättä ruoanlaitossa juuri tiedonpuutteen takia.

- Verkkokaupan kautta pystymme paremmin antamaan tietoa tuotteista kuin esimerkiksi kivijalkakaupassa. Lisäksi yhteiskunta kaupungistuu yhä enemmän ja moni elintarvikemyymälä tuskailee olemassaolostaan eteenkin pienemmillä paikkakunnilla. Verkkokauppa ei ole riippuvainen tietystä hyllymäärästä, vaan voimme keskittyä hyvään tarjontaan, jonka voimme toimittaa mihin tahansa Suomessa.

Ilmoitus

Tuoretuotteita myöhemmin

Verkkoruokakaupan ensimmäinen osatavoite on saavuttaa 1 000 tilausta kuukaudessa ennen vuodenvaihdetta.

- Elintarvikkeiden myyminen verkossa tuo mukanaan suurta vastuuta ja olemme sen takia investoineet älykkäisiin järjestelmiin valvonnan ja jäljitettävyyden takia. Siksi aloitamme ”pehmeästi”, jotta meillä on resurssit parantaa rutiineja koko ajan. Verkkokaupassa tulee aina jotain odottamatonta vastaan, Westerlund huomauttaa.

Pitkän ajan tähtäimellä Ruokavaliot.fi tullee myös tarjoamaan jossain vaiheessa tuoretuotteita.

- Tuoretuotteiden myynti on tulevaisuuden suunnitelmissa ja toiveissa. Logistiikka Suomessa on tällä hetkellä kehitysvaiheessa niin kutsutun ”last milen” osalta ja katsomme suurella jännityksellä tulevaisuuteen!

Lue myös: https://ehandel.fi/kumiukko-kasvaa-erityisesti-kesalla/