Startupyritys Custobar kasvatti liikevaihtoaan viime vuonna 50 prosenttia ja se oli 1,3 miljoonaa euroa.
Custobarin tavoite on auttaa yrityksiä hyödyntämään olemassa olevaa asiakasdataa tehokkaammin. On yleisesti tiedossa, että yritykset keräävät tietoa kuluttaja-asiakkaiden käyttäytymisestä. Moni ei kuitenkaan tiedä, että usein tätä asiakastietoa ei hyödynnetä paljoakaan. Custobarilla asiakkaamme saavat kaiken hyödyn irti asiakasdatasta ja voivat tehdä kuluttaja-asiakkailleen hyvinkin räätälöityä sisältöä - kuten relevantteja tuotesuosituksia tai personoituja asiakasviestejä, Custobarin toimitusjohtaja Tatu Kuivalahti kertoo yrityksen tiedotteessa.
Custobar näkee asiakasdatan hyödyntämisen yritysten tärkeimpänä kilpailutekijänä tulevaisuudessa ja samalla kuluttajalle voidaan tarjota aidosti yksilöllinen asiakaskokemus.
Asiakasdataa on Custobarin mukaan mahdollista kerätä miltei kaikkialta, jopa kivijalkamyymälästä ja asiakaspalvelusta.
Custobarin monipuolisten ominaisuuksien ja helppokäyttöisyyden ansiosta olemme onnistuneet kasvattamaan liiketoimintaamme lähes 50 prosenttia ja voittamaan merkittäviä uusia asiakkuuksia viime vuonna, Tatu Kuivalahti jatkaa.
Yrityksen asiakkaita on jo 11 eri maassa Euroopassa ja USA:ssa. Asiakkaita ovat muun muassa Hesburger, Varusteleka, Tokmanni, The Body Shop ja M Room.
Custobar ennustaa tämän vuoden liikevaihdon nousevan kahteen miljoonaan euroon.