Teknikmagasinetin matka kohti asiakkaiden haluamaa toimitustapaa

Vuonna 1998 kolme yrittäjää perustivat ensimmäisen kauppansa Tukholman Skärjholmeniin. Teknikmagasinet on siitä lähtien kasvanut 135 kivijalkakauppaan Ruotsissa, Norjassa ja Suomessa, ja on tänään yksi Pohjoismaiden suurimpia ketjuja, joka myy viimeisintä huutoa olevia laitteita, lahjoja ja teknologiaa. Teknikmagasinetin yrityskonsepti on yksinkertainen, he haluavat tarjota älykkäitä teknologiatuotteita, jotka tekevät elämästä hauskempaa, ja joita on mukava ostaa itselle tai lahjaksi. Heidän liikkeensä sijainnit ovat strategisesti tärkeitä, ne ovat siellä missä on liikennettä ja isoja ostoskeskuksia, joten heidän liikkeensä on aina helppo löytää.



Miten verkkokaupankäynnin nopeus vaikuttaa Teknikmagasinetiin?

Voimme nähdä Teknikmagasinetillä, että yhä enenevässä määrin asiakkaat haluavat mahdollisuuden ostaa tavalla, joka heille sopii parhaiten sillä hetkellä; joskus ostos halutaan tehdä liikkeissä ja joskus verkossa. Teknikmagasinetin verkkokaupalla on vahva kasvu. Pääkohderyhmä Teknikmagasinetille on 10-25 vuotiaat, he ovat keskimäärin enemmän internet -lähtöisiä, ja jotta heidät saavuttaa, verkkokauppakokemuksen on oltava ainakin yhtä hyvä kuin liikkeessä asiointi.

Kun on kyse verkkokauppansa lähetyksistä, Teknikmagasinet aiemmin tarjosi standardiratkaisua, jossa kaikille asiakkaille toimitus vietiin noutopisteisiin. Mutta noin vuosi sitten he kokivat, että oli aika laajentaa tarjontaa, ja antaa asiakkaille enemmän valinnanvapautta useammalla toimitusvaihtoehdolla.

Unifaun DeliveryCheckout oli ratkaisu

Teknikmagasinet on hoitanut kaikki lähetyksensä Unifaunin Delivery Management -järjestelmässä jo pitkän aikaa, joten he konsultoivat Unifaunia miltä sellainen ratkaisu näyttäisi.

Unifaun ehdotti DeliveryCheckoutia, ratkaisu, jonka avulla voi tarjota erilaisia toimitusvaihtoehtoja kassalla, ja näin antaa asiakkaille valinnanvapaus saada siihen hetkeen paras vaihtoehto. Lisähyötynä ratkaisussa on se, että se automaattisesti poistaa ne toimitusvaihtoehdot, jotka eivät ole mahdollisia maantieteellisestä sijainnista tai paketin koosta johtuen.

Näemme, että asiakkaamme miellellään valitsevat erilaisia toimitusvaihtoehtoja nyt kun annamme heille enemmän vaihtoehtoja. Meille on tärkeätä, että voimme tarjota vaihtoehtoja, sillä se nostaa todennäköisyyttä, että asiakas vie ostoksensa loppuun asti.” Kertoo Nils Hamvik, Logistics Manager, Teknikmagasinet.

DeliveryCheckoutin implementointi ei ollut monimutkaista, ja kun ratkaisu on toimintavalmiina, Teknikmagasinet voi helposti lisätä tai muuttaa kuljetusliikkeitä tai toimituspalveluita, joita he haluavat tarjota Pohjoismaiden eri markkina-alueilla. Läpimenoaika päätöksestä uuden kuljetusliikkeen lisäämiseen on lyhyt, sillä kaikki Unifauniin liitetyt kuljetusliikkeet ovat saatavilla DeliveryCheckoutista.

”Ainoa asia, joka tarvitaan uuden kuljetusliikkeen tai toimituspalvelun lisäämiseksi, on sopiminen yhdessä kuljetusliikkeen kanssa hyvästä taloudellisesta ratkaisusta ja palvelusta. Tekninen puoli ei ole ongelma, uuden kuljetusliikkeen lisääminen on nyt meille erittäin helppoa.” Lopettaa Nils Hamvik.

Lue lisää Unifaun DeliveryCheckoutista:
https://www.unifaun.com/fi/deliverycheckout/

Unifaun on Pohjois-Euroopan johtava kuljetushallintajärjestelmien toimittaja, jonka palveluita käyttää 100 000 yritystä noin 220 miljoonaan lähetykseen vuosittain. Yli 20 vuoden kokemuksella Unifaun on luotettava logistiikan sähköistämisen ja automatisoinnin kumppani. Kuljetusliikeneutraalin pilvipalvelun lisäksi Unifaun tarjoaa kuljetustilausportaaleja kuljetusliikkeen tai yrityksen omalla ilmeellä. Kumppaniverkostomme avulla tarjoamme integraatiot eri pääjärjestelmiin (ERP, WMS, verkkokauppa). Unifaun työllistää noin 160 ihmistä Ruotsissa, Suomessa, Tanskassa, Norjassa ja Puolassa.

sales@unifaun.fi

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

Pin It on Pinterest