Tässä on Booztin 28 000 kestävintä tuotetta – ”haluamme auttaa asiakkaitamme”

Tuotteiden on täytettävä jättiläisen kestävän kehityksen vaatimukset.

Kestävän kehityksen kysymykset ovat olleet tapetilla viime aikoina, mutta siirtyminen kestävään kulutukseen ei ole aina kaikkein helpointa. Muotijätti Boozt tekee yrityksen auttaa asiakkaitaan valitsemaan kestävämpiä tuotteita.

Boozt valikoi uuteen kategoriaan ”Made With Care” muoti- ja kauneustuotteita, jotka on tuotetta kestävämmällä tavalla kuin perinteiset tuotteet. Jotta tuote valikoituu tähän kategoriaan sen on täytettävä kestävyysvaatimukset, joita Boozt on laittanut niille. Yhtiö lupaa ”läpinäkyvää ja helposti saatavilla olevaa tietoa kaikkien tuotemerkkien kestävyystyöstä sekä tuotteiden ympäristövaikutuksesta ja sosiaalisesta vaikutuksesta.

Ilmoitus

Made With Care -kategoriasta löytyy lanseeraushetkellä 28 000 tuotetta, jotka on merkitty erilaisin symbolein, kuten esimerkiksi jäljitettävyys, kierrätettävyys ja muut certifioinnit.

Teemme töitä meidän tuotemerkkienne kanssa varmistaaksemme luotettavat tuotetiedot ja olemme ottaneet esille valikoiman, joka on tarkkaan harkittu ja täyttää kestävyyskriteerime. Sillä tavalla asiakkaamme voivat tuntea olonsa turvalliseksi ja insiproitua shoppailemaan omien arvojensa mukaisesti, Gloria Tramontana, Booztin kestävyyspäällikkö sanoo tiedotteessa.

Boozt näkee uuden panostuksen ensimmäisenä askeleena kohti läpinäkyvyyttä ja kestävyyttä. Myöhemmin tänä vuonna he aikovat lanseerata moduulin, joka antaa kuluttajille tarkempaa tietoa tuotteiden ympäristövaikutuksesta. Nämä testit tehdään yhdessä SAC:n (Sustainable Apparel Coalition) ja Higg Index Transparency Programin kanssa.