Talous

Koiranpentujen määrä lisäätyi huimasti – Musti Group teki hyvän tuloksen

Musti Group raportoi vahvasta myynnistä huhti-, touko- ja kesäkuussa, mikä on yrityksen kolmas neljännes vuoden aikana. Yhtiö kasvatti liikevaihtoa 16,6 prosenttia 68,8 miljoonaan euroon edellisvuoden vertailujaksosta. Musti Group kertoo edelleen, että liikevaihtoa kasvatti erityisesti vertailukelpoisen konsernimyynnin 11,5 prosentin kasvu, jota vauhditti pääasiassa uusien asiakkaiden lisääntynyt määrä. Oikaistu EBITA kasvoi 54,3 prosenttia 6,4 miljoonaan euroon edellisvuoden…

Amazon odotti tappiota – tuplasi tuloksen

Jeff Bezos ilmoitti Q1-raportissa 2020, että sijoittajien täytyy odottaa tappioita vuoden toisen neljänneksen aikana. Tämä siksi, että odotettu neljän miljardin voitto menisi pandemiasta koituviin kuluihin. Jos olet Amazonin osakkeenomistaja, niin sinun on ehkä parasta istua alas, sillä me emme ajattele mitään pientä. Normaaleissa olosuhteissa, Q2 aikana, olisimme odottaneet liiketulosta neljä miljardia dollaria tai enemmän. Mutta…

Muotijätti möi yli miljardilla neljässä kuukaudessa: ”Kovat ajat”

Asos esitteli numeroita maaliskuun alusta kesäkuun viimeiseen saakka, ajanjakso, jota yritys kutsuu nimellä ”kolmas periodi”. Ajanjaksolla yhtiö räjäytti miljardirajat. Kokonaismyynti kasvoi 10 prosenttia ja oli reilut 1 miljardi puntaa. Eurooppalainen myynti kasvoi 22 prosenttia ja summattiin 328 miljoonaan puntaan. Tämä on ollut rankka aika koko alalle. Olemme keskittyneet käsittelemään tilanteen oikealla tavalla, niin työntekijöillemme kuin…

Lindex julkaisi toisen neljänneksen tuloksen

Muotiketju Lindex julkaisi tänään vuoden toisen neljänneksen tuloksen. Yhtiön operatiivinen tulos oli 167 MSEK verrattuna edellisvuoden tulokseen 197 MSEK. Myynti väheni toisella neljänneksellä ja syynä siihen oli se, että valtaosa yrityksen markkina-alueiden liikkeistä oli suljettuna. Tilanne on ollut haastava jo jonkin aikaa, kun liikkeet ovat olleet kevään aikana kiinni suurimmassa osassa 18 markkina-alueistamme. Olemme kuitenkin…

Q2: Verkkokaupan liikevaihto kasvoi 71 prosenttia edellisvuoteen verrattuna

Salesforce julkaisi viime viikolla vuoden toista neljännestä kattavan Shopping Indexin, joka perustuu Commerce Cloudin dataan. Indeksiä on kerätty nyt seitsemän vuoden ajan ja se pohjautuu yli miljardiin verkkokaupan ostotapahtumaan koko maailmassa. Mukana on myös pohjoismaisia verkkokauppoja. Indeksi antaa suuntaa verkkokaupan viimeisimmistä tuulista ja nyt esimerkiksi siitä, miten korona on laittanut vauhtia verkkokauppaan. Q2 Shopping Indexin…

Ebay myi rivi-ilmoitustoiminnat Adevintalle

Norjalainen markkinapaikkayhtiö Adevinta, jolla on onlinemarkkinapaikkoja kautta maailman, ostaa Ebayn rivi-ilmoitustoiminnat 9,2 miljardilla dollarilla. Asiasta raportoi monet kansainväliset mediat eilen. Markkinapaikkayhtiö tulee maksamaan 2,5 miljardia dollaria käteistä Ebaylle sekä saa noin 540 miljoonaa Adevintasta. Ebay saa 44 prosentin omistuksen uudesta Adevintasta, joka pörssinoteerattiin vuoden 2019 aikana. Samalla Schibstedin omistus, joka oli Adevintan suuromistaja, vähenee, 59…

Markkinapaikkajätti pysäytettiin pörssissä – haluaa ostaa Ebay-toiminnan

Markkinapaikkayhtiö Adevintan, joka pyörittää onlinemarkkinapaikkoja ympäri maailmaa, osakekauppa pysäytettiin. Schibstedin, joka on yhtiön suuromistaja, osakkeet pysäytettiin myös Oslon pörssissä. Tästä raportoi muun muassa norjalainen DN ja syynä on ostotarjous Ebayn rivi-imoitus toiminnoista. Ebayn sanotaan olevan hieman ambivalentti ja se haluaa myydä, mutta kuitenkin pitää itsellään omistusosuuden toiminnassa, mikä on tehnyt Adevintasta vahvan kandidaatin tarjouksen jättäneiden…

”Poikkeuksellisen vahva kehitys” – Zalando ottaa uuden H&M-tuotemerkin

Muotijätti Zalando on päivittänyt tämän vuoden prognoosiaan ”toisella neljänneksellä tehdyn poikkeuksellisen vahvan kehityksen” jälkeen. Zalando odottaa nyt, että myynti kasvaa 15-20 prosenttia vuoden aikana ja liiketulos tulee olemaan noin 250-300 miljoonaa euroa. Ennakkonumerot vuoden toisella neljänneksellä ovat 2,67-2,71 miljoonaa euroa, mikä tarkoittaa 32-34 prosentin kasvua. Samalla kun Zalando päivitti prognoosiaan ja kertoi Q2 ennakkotuloksesta yhtiö…

Gigantin konserni ylitti 40 miljardia: ”Olemme onnekkaita”

Elkjøp Nordic, norjalainen konserni Gigantin takana, summasi viime vuoden. Yhtiö lisäsi myyntitulojaan pohjoismaisilla markkinoilla 9 prosenttia vuoden 2019 aikana ja se oli 41,8 miljardia Norjan kruunua. Myös käyttötulot nousivat reilut 9 prosenttia, 2018 vuoden 1228 miljoonasta Norjan kruunusta 1343 miljoonaan vuonna 2019. Hyvin erilaisen ja vaativan vuoden aikana olemme erittäin ylpeitä voidessamme toimittaa hyvän tuloksen,…

Urheilukauppa käy – muotikauppojen asiakasmäärät kaukana normaalitilanteesta

Muoti- ja urheilukauppa ry esitteli tuoreita lukuja eilen. Niiden mukaan koronan aiheuttaman asiakaskadon jälkeen käyntien määrät liikkeissä ovat lähteneet kasvuun, mutta normaalitilanteeseen on vielä matkaa. Kesäkuussa muotivaatteiden kauppa supistui vielä -0,2 prosenttia ja kenkäkauppa -2,6 prosenttia edellisvuoteen verrattuna. Urheilukauppa jatkaa sen sijaan kasvua. Maalis- ja huhtikuussa pandemia kouraisi eritoten muotikauppaa. Kävijämäärien normaalitason saldoluku on nolla….