Talous

Zalando vastatuulessa

Verkkokauppajätin pääkonttorissa Berliinissä työntekijöitä kehotetaan arvioimaan kollegojaan. Palautesysteemiä verrataan nyt kuitenkin tiedustelupalvelu Stasin käyttämiin metodeihin. – Tässä tapauksessa asiakkaat eivät ole arvioimassa tuotetta vaan työntekijät arvioivat toisiaan. Tämä lisää kilpailutilanteen tuntua henkilökunnan keskuudessa, mikä puolestaan lisää painetta suorittaa, itsekuria ja stressiä, tutkimuksen tehnyt Hans Böckler Foundation sanoo eräässä lausunnossa. Zalandon mukaan palautesysteemin ideana on lisätä…

Hintaoppaan äänestys: Sportamore on vuoden verkkokauppa

Kilpailussa valittiin parhaat verkkokaupat seitsemässä eri sarjassa. – Tämä tunnustus ilahduttaa todella, etenkin kun valitsijoina ovat asiakkaat! Toimimme aina asiakasnäkökulma edellä ja pyrimme tekemään ostosten tekemisestä verkossa mahdollisimman helppoa, inspiroivaa ja hauskaa. Valttikorttejamme ovat laaja valikoima, nopeat toimitukset, hyvät hinnat ja omistautunut asiakaspalvelu, Sportamoren markkinoinnista vastaava Johan Järnliden kertoo.   Suositun tietokoneet ja puhelimet -sarjan voiton…

”Keskimääräinen alennus neljä prosenttia”

Hintavertailupalvelu Hintaoppaan mukaan 33 prosenttia verkkokauppojen tuotteista oli alennuksessa Black Fridayn aikana. 15 prosentilla tuotteista hinnat sen sijaan nousivat. Tuloksista kertoo Hintaopas eilen lähettämässään tiedotteessa. Rajuinta myynti oli Black Fridayna kello 21-22 välisenä aikana. Edellisvuoteen verrattuna myynti kasvoi eniten kodin- ja puutarhan tuotekategoriassa. Tavalliseen myyntipäivään verrattuna myynti kasvoi eniten elektroniikan tuotekategoriassa. Hintaoppaan suosio kasvoi 12…

Telian puhelinmyynti kapusi ennätykseen

Telia teki perjantain Black Fridayna kaikkien aikojen myyntiennätyksen yhden päivän aikana. – Black Friday on vuosi vuodelta suositumpi. Ihmiset osaavat jo odottaa hyviä tarjouksia, ja mustasta perjantaista on parissa vuodessa tullut Telialle vuoden merkittävin myyntipäivä, Telia Finlandin laiteliiketoiminnasta vastaava johtaja Jussi Vuorinen kertoo. Paytrailin mukaan verkkokauppamyynti rikkoi ennätyksiä perjantaina. Jos myynti mitataan ostojen summalla se oli 400…

Gigantille ennätystulos Black Fridayna

Suomalaisten Black Friday ostoissa näkyy Gigantin mukaan tavalliseen tapaan joulu ja asiakkaiden kiinnostus hankkia tuotteita, joista on hyötyä pitkällä aikavälillä. Näin Gigantti kertoo tänään lähetetyssä tiedotteessa. Gigantin tulos kasvoi tänä vuonna ennätystulokseen ja yrityksessä Black Friday on rikkonut joka vuosi ennätyksiä. Black Fridayna kävivät ennakoidusti kaupaksi televisiot, pesukoneet, puhelimet, tietokoneet sekä viihde-elektroniikka, kuten kuulokkeet ja…

Hintaoppaan tutkimus: Neljännes karttaa Black Fridayta

Osalla tuotteista alennukset ovat nimittäin toivottua pienemmät ja osalla tuotteista ne saattavat jopa nousta. Hintaoppaan ja Bilendin tekemän tutkimuksen mukaan ostamisen pääpaino on verkkokaupoissa ja suunnitelmissa on ostaa erityisesti elektroniikkaa, muotia ja vaatteita sekä urheilu- ja ulkoilutuotteita. – Hyvän käsityksen Black Fridayn suosiosta antaa se, että esimerkiksi Hintaoppaassa päivä on kävijämääriltään viisi kertaa joulun jälkeisten…

Gigantin ennuste: Robotti-imuri on vuoden hittituote

Black Fridayn myyntihittejä Gigantissa ovat olleet jo vuosien ajan elektroniikkatuotteet, kuten imurit ja hammasharjat. Myyntitilastoissa ovat mukana vuosittain myös kuulokkeet, kannettavat tietokoneet ja pelikonsolit. -Black Fridayn hittituotteet ovat pysyneet kutakuinkin samankaltaisina viime vuosina. Asiakkaat, jotka suunnittelevat hankintansa etukäteen, pääsevät yleensä käsiksi parhaisiin diileihin. Tässä auttaa myös myymälähenkilökuntamme tarjoama asiantuntemus, Gigantin markkinointijohtaja Sami Särkelä sanoo yrityksen…

Green Weeks pelastaa 50 000 kiloa ruokaa

– Shoppailuhimoa voi tyrehdyttää nyt kestävästi ja samalla ympäristön kannalta järkevästi, Matsmartin Suomen maajohtaja Michaela Böckelman kertoo. Matsmartin Green Weeks alkoi eilen maanantaina ja jatkuu kaksi viikkoa. Vihreille viikoille osallistuu 10 tavarantoimittajaa. – Jokaisella teemaviikkojen tavarantoimittajalla on selkeät kestävän kehityksen tavoitteet ja näkemys siitä, kuinka vähentää ruokahävikkiä. Nämä yritykset ovatkin aitoja ympäristösankareita yhdessä Matsmartin asiakkaiden…