”Täysin uudenlainen ratkaisu verkkokauppaliiketoiminnan johtamiseen”

Ohjelmistoyhtiö Xales Tech Lab lanseerattiin tänään – auttaa pohjoismaisia yrityksiä kasvattamaan verkkokauppaliiketoimintaa myynnin kasvun ja liiketoimintaymmärryksen lisäämisen mahdollistavan ratkaisun avulla.

Verkkokaupan kiihtyvä kasvu, Amazonin rantautuminen pohjoismaisille markkinoille sekä teknologioiden kehittyminen luovat viitekehyksen Xalesin sovellukselle. Käytännössä Xales integroi pohjoismaiset verkkokaupat Amazoniin ja muihin markkinapaikkoihin sekä yhdistää eri myyntikanavista kertyvän datan älykkäästi muuhun yrityksen liiketoimintadataan luoden tästä kokonaisuudesta liiketoiminnan kehittämisen kannalta keskeisiä havaintoja, Xales Tech Lab Oy:n hallituksen puheenjohtaja Anssi Peltokangas sanoo tiedotteessa.

Yhtiö kertoo, että sen toiminta on heti alusta alkaen pohjoismaista ja sillä on toimistot Helsingissä, Oulussa ja Tukholmassa. He aloittivat kattavan tuotesuunnittelun vuoden alussa ja alkusyksystä tarkoituksena on toteuttaa asiakaspilotteja Suomessa ja Ruotsissa.

Ilmoitus

Ensimmäiset pilottiprojektit ovat vahvistaneet käsitystämme siitä, että Pohjoismaissa on valtava tarve tämänkaltaiselle sovellukselle. Valmis sovellus ja sitä täydentävät palvelut tulemme lanseeraamaan vielä tämän syksyn aikana, Xalesin toimitusjohtaja Marko Möttönen sanoo.

Xales on huomioinut toiminnassaan Amazonin tulon Pohjoismaihin. He kannustavat yritysten vastuuhenkilöitä kuitenkin keskittymään oleelliseen.

Muutos markkinassa tulee olemaan niin suuri, että verkkokauppiaan on sopeutettava toiminta vastaamaan Amazonin mullistamaa uutta toimintaympäristöä. Tässä tilanteessa kustannustehokkaat keinot myynnin lisäämiseen sekä Amazonissa että sen ulkopuolella ovat keskeisiä, mutta kaiken pohjana tulisi olla aito liiketoimintaymmärrys, ja sitä Xales pyrkii osaltaan lisäämään. Samalla yrityksille avautuu kauttamme mahdollisuus laajentaa liiketoimintansa helposti Amazoniin, hukkaamatta jo tehtyä investointia omaan verkkokauppaan. Tavoitteemme on kääntää Amazonin yrityksille tuoma liiketoimintauhka mahdollisuudeksi, Möttönen täydentää.

Vastikään perustetun Xalesin tavoitteet ovat heidän omien sanojensa mukaan ”kovat”. Pyrkimyksena on paitsi vahva kasvu, myös nopea kansainvälistyminen Pohjoismaiden ulkopuolelle.

Yhdistämme verkkokauppaliiketoimintaymmärryksen vahvaan teknologiseen osaamiseen ja lopputuloksena on ratkaisu, joka sopii käytännössä mille tahansa verkkokauppaa tekevälle yritykselle, Anssi Peltokangas sanoo.