Suunnittelijayhteisö verkkosivubisnekseen

LiquidBlox kehitti suomalaisen suunnittelijayhteisön – huippuvastaanotto.

Espoolainen kasvuyritys LiquidBlox mietti koronan myötä asioita uudesta näkökulmasta ja starttasi suunnittelijayhteisön, joka tuo verkkosivut helposti kaikkien pk-yritysten saataville.

Idea on sellainen, että suunnittelijat voivat rekisteröidä itsensä ja yrityksensä suunnittelijahaku-sivustolla, josta yritykset voivat hakea itselleen sopivaa apua sekä vertailla palveluita ja hintoja. LiquidBlox tarjoaa myös tukea ja koulutusta.

Ilmoitus

Toimimme vahvasti auttamisbisneksessä. Meillä ei ole liiketoimintaa, jos yritykset ja suunnittelijat eivät aidosti hyödy palveluistamme, LiquidBloxin toimitusjohtaja Jani Hiltunen sanoo yhtiön tiedotteessa.

Suomalaisen LiquidBloxin kehittämä teknologia mahdollistaa web-suunnittelun kaikille markkinoinnin ja viestinnän palveluita tarjoaville freelancereille ja toimistoille. Kansainvälisesti skaalautuva pilvipalvelu kuuluu voimakkaassa kasvussa olevaan, niin sanottuun visual website builder -kategoriaan.

Toisin sanoen verkkosivuja voi suunnitelma ilman sen ihmeellisempää osaamista.

Rakennamme suunnittelijoiden yhteisöä ensin Suomessa. Myöhemmin laajennamme yhteisön kattamaan muita kansainvälisiä markkinoita.

LiquidBlox panostaa suunnittelijoiden työllistymiseen investoimalla suunnittelijahaun markkinointiin ja myyntiin.

 

Ilmainen suunnittelijoille

Palvelu on ollut toiminnassa nyt parisen viikkoa.

Vastaanotto on ollut häkellyttävän positiivinen. Sopivan suunnittelijan ja yrityksen yhdistäminen on selvästi tarpeellista. Olemme oman myynnin ja markkinoinnin kautta ohjanneet ensimmäiset liidit suunnittelijoille ja ensimmäiset tarjoukset on tehty suunnittelijoiden toimesta. Suunnittelijat ovat selvästi odottaneet tämän kaltaista palvelua, LiquidBloxin toimitusjohtaja Jani Hiltunen kertoo Ehandelille.

Ilmoitus

Suunnittelijoiden keskuudessa palvelu on otettu hyvin vastaan, vaikka se on vasta alkumetreillä.

LiquidBlox-kotisivutyökalua asiakastöissään käyttäneitä suunnittelijoita on kymmeniä. Näistä suunnittelijahaku-sivustolle profiilin ovat luoneet 10 suunnittelijaa ja lisää tulee koko ajan, Jani Hiltunen sanoo.

Markkinapaikan rakentamisessa on tärkeää, että pystymme tarjoamaan aitoa lisäarvoa alustan kaikille käyttäjille. Tavoite on aluksi kattaa Suomi siten, että yritys pystyy löytämään suunnittelijan omalta alueeltaan.

Ja mikä parasta, suunnittelijalle palveluun liittyminen ei maksa mitään.

Suunnittelijan liittyminen on ilmaista, mutta vaatii vähintään yhden tehdyn referenssisivuston tai verkkokaupan. Myöskään tuki tai markkinointi ei maksa suunnittelijoille mitään, Hiltunen kertoo.

LiquidBlox on auttanut verkkonäkyvyyden kanssa lukuisia yrityksiä. Tunnetuimpia asiakkaita on muun muassa kansainvälinen kasvuyritys Fafa´s, joka tarvitsi ketterän tavan kehittää verkkosivujaan ilman riippuvuutta koodareista.

 

LUE MYÖS: Ravintolayrittäjä! Nyt tarjotaan verkkoalustaa take away -ruualle