Suomalaisyritys teki lisenssisopimuksen NHL:n kanssa – verkkokauppa avautuu tänään

”Urheilun myyntitavaramarkkinat ovat valtavat, minkä takia olemme rohkeasti lähteneet hakemaan isoja kansainvälisiä brändejä”.



Suomalaisyritys doCover on aloittanut NHL-lisensoitujen tuotteiden myynnin. Lisenssisopimus allekirjoitettiin loppukesästä, ja yrityksen ensimmäiset NHL-aiheiset tuotteet – eli Winnipeg Jetsin ja Florida Panthersin panssarilasit mobiililaitteille – ovat jo myynnissä muun muassa Verkkokauppa.comissa. doCover valmistaa suosituimmille iOS- ja Android-älypuhelimille hologrammilla varustettuja panssarilaseja sekä muun muassa takakuoria ja kaapeleita. Hologrammiteknologian mahdollistaa panssarilasin monikerrosrakenne, jonka keskellä on valoa sitovaa ja heijastavaa ainetta.

Lisenssi kattaa kaikki NHL-seurat ja tässä vaiheessa tuotteita on jo hyväksytetty yli puolille jääkiekkoliigan kaikista organisaatioista. Se mahdollistaa NHL:n ja kyseessä olevien seurojen logojen sekä pelaajien numeroiden käyttämisen doCover -tuotteiden tyylittelyyn Euroopassa. Kuviointeja käytetään panssarilasien hologrammeissa, mobiililaitteiden takakuorissa sekä jatkossa myös kaapeleissa ja ring holder -sormuksissa.

– Urheilun myyntitavaramarkkinat ovat valtavat, minkä takia olemme rohkeasti lähteneet hakemaan isoja kansainvälisiä brändejä, joista NHL on tuorein esimerkkimme. Saman olemme nähneet omin silmin työskennellessämme esimerkiksi FC Barcelonan kanssa, eli seuran, jolla on lähes 200 miljoonaa seuraajaa sosiaalisessa mediassa maailmanlaajuisesti, sanoo doCoverin toimitusjohtaja Atso Toimela mediatiedotteessa.

NHL liittyy doCover-rintamaan NBA:n ja futisjättien seuraksi

DoCover on perustamisvuodestaan 2016 lähtien suunnannut voimakkaasti lisensointibisnekseen. Ensimmäiseksi se hankki lisenssin Muumeihin, ja sen jälkeen doCoverin panssarilaseissa ja takakansissa on nähty muun muassa Angry Birds -hahmoja sekä Real Madridin, Barcelonan ja koripallosarja NBA:n logoja. Jääkiekon puolelta Jokerit ja kaikki Liiga-seurat ovat liittyneet lisensseillään doCover-rintamaan.

– Panssarilasimme eivät pelkästään suojaa mobiililaitetta, vaan niihin upotettujen hologrammien myötä on mahdollista tehdä kannanotto jonkin asian puolesta. Mobiililaitetta katsotaan keskimäärin 200 kertaa päivässä, eli noin 6 000 kertaa kuukaudessa, mikä tekee siitä vaikuttavan alustan omien mieltymysten esille tuomiseksi, Toimela sanoo.

Verkkokaupalle on kovat odotukset

DoCover -verkkokauppa on avautunut tänään. Sieltä voi hankkia useimpia doCoverin virallisia lisenssituotteita. Verkkokauppa on rakennettu WooCommerce-alustalle, ja logistiikka hoidetaan Virosta käsin. Tuotteiden varastoinnista ja lähettämisestä vastaa Boomerang Distribution.

– Odotuksemme ovat kovat, sillä tuomme aivan uuden kategorian tähän bisnekseen. NHL-tuotteiden mukana olo tuo sähköiseen kauppaan lisämausteen, sillä sarja ja sen seurat ovat huippusuosittuja myös kotimarkkinoilla, joissa olemme jo panostaneet jälleenmyyntiverkoston rakentamiseen, Toimela kertoo.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

Pin It on Pinterest