Suomalaisia elintarvikkeita kaupataan nyt Saksaan

Lähes 100 suomalaista tuotetta verkkokauppa lieferello.de:n valikoimassa.

Ilmoitus

Suomalaiset
elintarvikkeet näkyvät vahvasti saksalaisille kuluttajille heti vuoden 2019
alussa vähittäiskauppojen kampanjoissa Pohjois-Saksan alueella sekä Berliinin
kansainvälisillä Grüne Woche -messuilla 18.-27.1.2019.

Tammi-helmikuun vaihteeseen ajoittuviin kuluttajakampanjoihin osallistuvat
laatutavaratalot KaDeWe Berliinissä ja Alsterhaus Hampurissa. Samaan aikaan
suomalaistuotteet ovat esillä pohjoissaksalaisen CITTI-ketjun myymälöissä
Lyypekissä, Kielissä ja Flensburgissa.

Ilmoitus

Myymäläkampanjoita täydentää Lieferello-verkkokaupan kampanjointi
suomalaisilla tuotteilla. Kampanjoissa mukaillaan Suomen osaston Villistä
luonnosta -teemaa.

- Suomalainen turvallinen, luonnollinen ja terveellinen ruoka kiinnostaa saksalaisia kuluttajia yhä enemmän, ja pohjoinen alkuperä tuo tuotteille myös ripauksen eksotiikkaa. Esille tulee tuotteita useilta kymmeniltä suomalaisyrityksiltä, esimerkiksi loimulohta, kaura-ja ruispohjaisia tuotteita, makeisia, pienpanimo-oluita sekä muita alkoholijuomia, toteaa Food from Finland-ohjelman johtaja Esa Wrang tedotteessa.

Yhteistyötä vuodesta 2016

Food from Finland -ohjelma on tehnyt vuodesta 2016 lähtien yhteistyötä saksalaisen
CITTI-ketjun kanssa toteuttaen useita suomalaisten tuotteiden kampanjoita
ketjun myymälöissä. Ketjun valikoimissa on jo 100 suomalaista tuotetta. Myös
verkkokauppa lieferello.de on
listannut lähes 100 suomalaista tuotetta valikoimaansa, ja avasi vuonna 2017
verkkokauppaansa Finland-shopin yhteistyössä Business Finlandin kanssa.

- Suomalaiset elintarvikkeet ja juomat eivät koskaan ennen ole olleet näin laajasti esillä Saksassa. Tuotteiden saaminen Saksan kauppoihin on edennyt sitkeästi askel kerrallaan. Kampanjointi edellyttää, että valikoimiin on jo saatu riittävä määrä tuotteita, Wrang kertoo.