Suomalainen eBrands ostaa nyt Amazon-menestyjiä

Rakentaa brändiportfoliotaan Amazon-verkkokauppaan keskittyneillä tuotteilla.

Suomalainen eBrands kertoi vastikään lähtevänsä valloittamaan kansainvälistä verkkokauppaa ostamalla brändejä, jotka ovat jo menestyneet Amazon-markkinoilla Amerikassa ja Euroopassa. Yhtiön strategiana on pysyä vain niissä yrityksissä, joiden liikevaihdosta yli 90 prosenttia tulee Amazonin kautta.
eBrands kertoo tiedotteessa, että strategia on maailmalla jo yleinen ja monet kansainväliset kilpailijat ovat saavuttaneet yli miljardin dollarin valuaation vain parissa vuodessa.

Amazonin potentiaali on huikea ja markkina itsessäänkin kasvaa yli 15% vuosittain. Me ostamme yksityisyrittäjiltä hyvin kehitettyjä brändejä ja jatkamme niiden operointia ammattimaisesti ja tavoitteemme on kasvattaa niitä entisestään, CEO & Co-Founder Robin Bade kertoo yhtiön tiedotteessa.

Ilmoitus

 

Tuttu Amazon-hahmo mukaan tiimiin

Robin Bade myi pari vuotta sitten kansainvälisen markkinointitoimistonsa ja on keskittynyt sen jälkeen kokonaan startup-sijoittamiseen ja -rahoittamiseen. eBrands tiimin toiseksi avainhenkilöksi löytyi vastikään Amazoniin.fi-konsulttitoimistonsa Retimelle myynyt Jonne Välilä, joka on myynyt verkkojätillä vuodesta 2017.

Tietäen Robinin taustan ja osaamisen, innostuin ideasta heti. Olinkin aiemmin jo neuvotellut muutaman toimijan kanssa yhden oman Amazon-tuotebrändimme myynnistä, joten konsepti oli tuttu, CGO & Co-Founder Jonne Välilä sanoo.

Yhtiön rahoitus löytyi perustajilta, enkelisijoittajilta ja suomalaiselta Icebreaker.vc:ltä.

Markkinapotentiaali on valtava. Esimerkiksi viime vuonna globaali SaaS-markkina oli yhteensä $157 miljardia, kun taas Amazon-markkinan koko ylsi jo $200 miljardiin. Kun saimme kovaan tiimiin lisäyksenä vielä ex-Amazon-johtaja Erika Ottelan, päätös oli helppo, Icebraker.vc:n Lasse Lehtinen toteaa.

 

Tavoitteena ekologinen valikoima, joka toimii pitkällä juoksulla

Yrityksessä on nyt löydetty markkinarako, josta Amazon ei ole varsinaisesti tunnettu.

Keskitymme tiettyihin kategorioihin ja valitsemme brändejä, joiden tuotteet luovat aidosti arvoa asiakkaille. Vastuullisuus, kestävä kehitys ja laadukas valmistus ovat ydinarvojamme, Bade selventää.

Ilmoitus

Jonne Välilä lisää, että he tietävät miten brändejä kasvatetaan Amazonilla, mutta he eivät halua olla tukemassa esimerkiksi muovisten kertakäyttöastioiden kulutusta.
Yhtiö on jo tehnyt ensimmäiset kansainväliset hankintansa ja aloittanut niiden operoinnin. eBrands kartoittaa tällä hetkellä mahdollisia myyjiä.
eBränds on perustettu vuonna 2021 ja se keskittyy ostamaan brändejä, joiden pääasiallinen myyntikanava on Amazon. Tiimiin kuuluu markkinoinnin ja verkkokaupan ammattilaisia ympäri maailmaa.