Sulkee 60 myymälää, jotka tuottavat normaalisti miljardeja

”Pandemia on muuttanut asioita”.

Vähintään 60 Disney-myymälää Pohjois-Amerikassa sulkee ovensa. Tästä uutisoi uutissivusto Retail Dive, joka raportoi, että vielä lokakuussa Disneyllä oli kaikkiaan 200 kivijalkaliikettä mantereella. Syy alasajoon, mikä vastaa noin 30 prosenttia, on kasvava verkkokauppa yhdistettynä meneillään olevaan pandemiaan.

Kansainvälinen pandemia on muuttanut mitä asiakkaamme odottavat kauppiaalta, muun muassa Disneyn kuluttajatuotteista vastaava Stephanie Young sanoo julkilausumassa.

Ilmoitus

Retail Diven mukaan päätös on sama, mikä on nähty monilla amerikkalaisilla vähittäiskauppaketjuilla pandemian aikana – nimittäin, että myymälät sulkevat ja resurssit laitetaan sen sijaan verkkokauppaan.

 

Liikevaihto 4,2 miljardia

Viime aikoina Disneyn fyysinen myynti on muuttanut alati enemmän myymälöihin, jotka sen sijaan, että ne olisivat omia, ovat niin kutsuttuja shop-in-shopeja muilla toimijoilla, kuten esimerkiksi Targetilla. Retail Diven mukaan tulot lisenssi- ja vähittäiskauppatoiminnasta olivat 4,2 miljardia dollaria viimeisenä toimintavuonna eli noin neljännes Disneyn kokonaistuotoista.

Nyt Disneyn verkkokauppa aiotaan integroida paremmin yhtiön sovelluksiin ja sosiaalisiin kanaviin. Tarkoituksena näyttää olevan myös tarjonnan laajentaminen.

Tämä tullaan yhdistämään uuden ja paremman tarjonnan kanssa koko yhtiön valikoimasta, mukaan lukien vaatteet aikuisille ja erilaiset artistiyhteistyöt, streetwear, tuotteet kotiin ja keräilytuotteet, yhtiö sanoo.