Stormberg tuplasi onlinella: Haluaa Pohjolan johtavaksi vapaa-ajanvaatteiden alalla

”Vahva jalansija Suomessa ja Ruotsissa - investoi tulevaisuudessa juuri Suomeen.”

Norjalainen Stormberg kasvoi 100 prosenttia verkossa kesäkuun aikana. Asiasta raportoi Ehandelin norjalainen sisarsivusto. Kotimaan lisäksi yhtiöllä on verkkokauppa Ruotsissa ja Suomessa, jossa myynnin kehitys on ollut vahvasti ylöspäin kesän aikana.

Se tosiasia, että norjalaiset lomailevat Norjassa kesällä ja ovat olleet koronapandemian aikana enemmän ulkosalla paikallisilla alueilla, on johtanut jatkuvaan myynnin kasvuun Stormbergillä kevään ja kesän aikana. Meille se on, kuten muillekin, ollut vaativa kevät, yrityksen toimitusjohtaja Hege Nilsen Ekberg sanoo Ehandelille.

Ilmoitus

Stormbergillä on Norjassa myös 35 kivijalkaliikettä ja viime vuonna vuonna verkkokaupan osuus liikevaihdosta oli 35 prosenttia, mutta koronan myötä tämä on noussut huomattavasti.

Toinen asia, joiden myynti on kasvanut kohisemalla on yksittäinen tuote, nimittäin vapaa-ajan shortsit, joiden myynti räjähti yli 300 prosenttia kesäkuussa.

 

”Näemme Suomessa suuren potentiaalin”

Nyt Stormbergin tavoitteena on tulla koko Pohjolan johtavaksi omalla alallaan.

Jatkamme panostustamme kasvattamalla myyntiä ja merkin tuntemusta askel askeleelta. Näemme suurta potentiaalia Suomessa ja laitamme painon sijoituksissa sinne tulevaisuudessa, koska koemme, että tämä asiakasryhmä on lähinnä norjalaisia, mitä tulee vaellusvaatteisiin ja varusteisiin. Meillä on vahva jalansija niin Suomessa kuin Ruotsissa ja teemme töitä, että meistä tulee lähivuosien aikana Pohjolan johtava, Hege Nilsen Ekberg sanoo.