Stockmannin Hullut Päivät-verkkokauppa jatkoi huimaa kasvuaan – lähes 60 000 tilausta

”Verkkokauppa lunasti paikkansa hienolla myynninkehityksellään.”



Stockmannin Hullujen Päivien verkkokauppa löi kaikki aikaisemmat myyntiennätykset. Viime kevääseen verrattuna verkkokauppa kasvoi peräti 19 prosenttia. Verkkokaupan ostoskoreihin klikattiin kevään kampanjassa viiden päivän aikana melkein 60 000 tilausta, parhaimmillaan noin 2 000 tuotetta sekunnissa.

Suomen vähittäiskaupan tunnetuinta myyntikampanjaa Stockmannin Hulluja Päiviä vietettiin tavarataloissa ja verkkokaupassa 11.–15.4.2018. Kampanja onnistui erinomaisesti yltäen hienoon kasvuun sekä tavarataloissa että verkkokaupassa.

Verkkokauppa kampanjan tähti

Myynti kehittyi hyvin niin Suomen kuin Baltian tavarataloissa sekä verkkokaupassa. Koko kampanjan myynti kasvoi 4 prosenttia verrattuna viime vuoteen. Suomessa myynti kasvoi 4 prosenttia ja Baltiassa 5 prosenttia. Tavarataloista parhaaseen myynnin kehitykseen ylsi Tallinnan tavaratalo.

Tuotealueista kodin ja kosmetiikan tavara-alueet kasvoivat eniten. Koko kampanjan tähdeksi nousi kuitenkin Hullujen Päivien verkkokauppa, jossa siis lyötiin kaikki aikaisemmat myyntiennätykset, kun viime kevääseen verrattuna kasvua tuli peräti 19 prosenttia.

– Meillä on takanamme vahva 5 päivän myyntikampanja, joka onnistui erinomaisesti. Tavarataloihin ja verkkokauppaan tuli joka päivä myyntiin iso määrä uusia, haluttuja tuotteita, markkinointimme onnistui erinomaisesti ja lisäksi tavaratalojen ja verkon saumaton yhteistyö toimi hyvin koko kampanjan ajan. Hullujen Päivien verkkokauppa voitti kampanjaa edeltävällä viikolla Grand One 2018 -kilpailussa Paras verkkokauppa -kategorian, ja verkkokauppa todellakin lunasti paikkansa hienolla myynninkehityksellään, sanoo Stockmannin tavaratalotoiminnasta vastaava Maiju Niskanen lehdistötiedotteessa.

Verkkokauppa kasvaa nopeimmin

Verkkokauppa on Stockmannin nopeimmin kasvava myyntikanava. Hullut Päivät -verkkokauppa nousi jo viime vuonna kampanjan toiseksi suurimmaksi myyntiyksiköksi Helsingin keskustan tavaratalon jälkeen. Verkkokaupan kasvattaminen ja monikanavaisuuden vahvistaminen onkin yksi keskeinen osa Stockmannin meneillään olevaa digikiihdytystä.

Stockmannin Hullut Päivät -kampanja kerää joka kerta satoja tuhansia asiakkaita tekemään merkkiostoksia. Kampanja on harvinaisen pitkäkestoinen menestystarina, joka kiinnostaa ja houkuttelee asiakkaita edelleen tavaratalon ja verkon keltaiseen tunnelmaan.

Yksi yli kolmekymmentävuotiaan kampanjan menestystekijöistä on jatkuva uudistuminen. Tällä kertaa kampanjaan tuotiin paljon uusia brändejä ja First- sekä Exclusive-kanta-asiakkaat pääsivät aloittamaan hulluttelun aiemmin.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

Pin It on Pinterest