Sportamorella huima asiakaskasvu

”Hyökkäävän panostuksen vuosi”.

Viime vuosi näytti Sportamoren kannalta huolestuttavalta, sillä yrityksen kasvu näytti hidastuvan. Yritys myi vuoden aikana 76 miljoonalla eurolla, mikä vastaa 6,8 prosentin kasvua.

Ilmoitus

Mutta nyt myynti näyttää saaneen uutta tuulta purjeisiin. Ensimmäisellä vuosipuoliskolla Sportamore sai lähes 20 prosentin kasvun ja myynti nousi 41,5 miljoonaan euroon. Toisella vuosineljänneksellä, huhtikuusta kesäkuun loppuun, yritys myi reilulla 20 miljoonalla eurolla, mikä vastaa 19 prosentin kasvua.

Infrasta hyökkäävään panostukseen

Urheiluliikkeen liiketulos painui kuitenkin 360 000 euroa miinukselle toisella vuosineljänneksellä.

- Jos viime vuosi oli infranstruktuurin vuosi Sportamorelle, niin tästä vuodesta tulee hyökkäävien panostusten vuosi. Olemme toisella neljänneksellä nähneet aikaisempaa suuremman uusien asiakkaiden kasvun. Kun konsernin kokonaiskasvu ensisijaisesti johtuu palaavista asiakkaista näyttää tämä hyvältä tulevaa kasvua ajatellen, Sportamoren toimitusjohtaja Johan Ryding kertoo selostuksessa.

”Tilausarvo kasvaa”

Sportamore on jatkanut automaattisen robottivaraston rakentamista. Yritys on lisäksi toteuttanut uusia kuljetuspalveluja, kuten palautusten haku, sekä tehnyt sivustolle uuden ilmeen.

Toisen puoliskon lämmin sää ei myöskään vaikuttanut myyntiin kielteisesti. Sen sijaan Johan Ryding huomauttaa ”myönteisestä kehityksestä kaikilla markkinoilla”.

Tammikuusta kesäkuun välisenä aikana Sportamore ilmoittaa saaneensa 220 000 uutta asiakasta. Tämä tarkoittaa sitä, että yrityksellä on nyt 870 000 aktiivista asiakasta.

- Odotuksena on, että tämä vuosi tulee näyttämään positiivista tulosta vuoden lopulla, Ryding toteaa.

Ilmoitus