Sokos ottaa käyttöön digitaalisen sovituspalvelun

Aikoo helpottaa shoppailua netissä ja ottaa käyttöön TailorGuide-palvelun, joka auttaa löytämään oikean koon.

Osa kokee muodin ostamisen verkossa hankalaksi, kun ei pääse sovittamaan ja toteamaan omaa kokoaan. Haluamme helppokäyttöisen digitaalisen sovituspalvelun avulla auttaa jatkuvasti kasvavan verkkokauppamme asiakkaita oikean koon valitsemisessa. Meille on tärkeää kehittää sekä kivijalkamyymälöidemme henkilökohtaista palvelua että ostokokemusta verkossa, SOK tavaratalo- ja erikoisliikekaupan kehitysjohtaja Päivi Juntunen kertoo tiedotteessa.

S-Ryhmä tekee muiden tavoin töitä ilmasto- ja ympäristövaikutusten pienentämiseksi ja tässä myös verkkokaupalla on osansa.

Ilmoitus

Palauttaminen on yksi suurimpia verkkokaupan kulueriä ja tuotteiden edestakainen kuljettaminen kuormittaa myös ympäristöä. TailorGuide-palvelun avulla voimme auttaa asiakkaitamme valitsemaan sopivan koon, jolloin myös asiakkaan aikaa ja vaivaa säästyy, sokos.fi-verkkokaupan Product Owner Juho Mustakangas sanoo.

TailorGuiden käyttäminen on helppoa ja turvallista. Palvelu suosittelee kokoa käyttäjän mittoihin perustuen sekä hyödyntämällä valmistajien omia kokotaulukoita. TailorGuide-palvelun piirissä on naisten ja miesten muotimerkkejä ja lisäämme koko ajan mukaan uusia tuotemerkkejä. Olen innoissani alkaneesta kokeilusta, ja odotamme asiakkaidemme palautetta ja kokemuksia tästä uudesta palvelusta, Mustakangas jatkaa.

TailorGuide toimii niin, että sovelluksen avulla otetaan kolme kuvaa, jotka tuhotaan heti mittojen laskennan jälkeen. Mitat säilytetään kuitenkin tulevaisuutta varten TailorGuiden pilvipalvelussa.

TailorGuide löytyy linkkinä niiden tuotteiden kohdalla, jotka ovat palvelun piirissä. Sokos kertoo, että linkin kautta avautuvan pop up-ikkunan kautta voi halutessaan luoda profiilin myös manuaalisesti ilman mobiilisovellusta.